בוריס ג'ונסון עם חום בבידוד; שיא במספר המתים בבריטניה ביממה

ספרד עקפה את איטליה במספר מקרי הקורונה • 684 קורבנות קורונה בבריטניה ב-24 השעות האחרונות • באיטליה נרשמו ביממה האחרונה 766 מתים ו-4,585 נדבקים חדשים

"שיטפו את הידיים! כולנו בזה יחד", גרפיטי בבריטניה / צילום: Liam McBurney / PA, Associated Press
"שיטפו את הידיים! כולנו בזה יחד", גרפיטי בבריטניה / צילום: Liam McBurney / PA, Associated Press

בריטניה רשמה היום שיא עגום, כאשר 684 בני אדם נפטרו לפי נתוני הממשלה מקורונה ביממה האחרונה. מספר הקורבנות הכולל מהמגיפה עד כה בממלכה המאוחדת עומד על 3,605 בני אדם.

כמו בישראל, גם בבריטניה עומדת הממשלה בפני ביקורת חריפה בנוגע לכמות הבדיקות הנעשית, לאחר מדיניות בדיקות מאוד סלקטיבית בשבועות הראשונים להתפרצות המגיפה. הממשלה הבטיחה להגביר בהדרגה את כמות הבדיקות עד לסוף השבוע הבא, ולהציג בקרוב בדיקות סרולוגיות שיאפשרו בדיקה עצמית, כולל למי שכבר החלימו מהמחלה ונושאים נוגדנים נגדה. בדיקות אלה עוברות הליך הערכה בימים אלה אך שר הבריאות הודה כי בשלב זה הן אינן אמינות כמקווה.

בלונדון פורסמו נתונים לפיהם מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית צנח משני מיליון ל-160 אלף ביום בלבד, בשל הוראות הסגר והריחוק החברתי. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון דיווח כי הוא נשאר בבידוד לאחר שחלה בקורונה ומשום שהוא סובל מחום גבוה. הוא הזהיר את התושבים מלצאת במזג האוויר האביבי החזוי לסוף השבוע.

ספרד עקפה את איטליה במספר המקרים, 932 מתו ביממה האחרונה

כבר יותר משבוע שספרד רושמת יותר מ-800 קורבנות ביום. היום בצהריים דיווחו הרשויות על 932 בני אדם שמתו מהמגיפה ביממה האחרונה, ומספר הקורבנות הכולל כבר עומד על 13,935, כ-3,000 פחות מאשר איטליה. מבחינה מספר המקרים עקפה היום ספרד את איטליה - מוקד ההתפרצות האירופית - עם כ-117 אלף מקרים. הרשויות בספרד הצביעו על כך שהגידול במספר הנדבקים והמתים מתמתן בימים האחרונים, וקיוו כי זו תחילתה של מגמה שתצביע על כך ששיא התחלואה כבר נרשם במדינה. הממשלה שוקלת להאריך את מצב החירום, שבו כל העבודות מלבד החיוניות שותקו, עד ל-26 באפריל.

באיטליה, על רקע הצהרות הממשלה לגבי "סימנים מעודדים" לבלימת התפשטות המגיפה, נרשמו ביממה האחרונה 766 מתים ו-4,585 נדבקים חדשים. נתונים אלה דומים לאלו שנרשמו אתמול - 760 מתים ו-4,668 נדבקים חדשים. מתוך 120 אלף המקרים שנרשמו במדינה, כ-20 אלף כבר החלימו, ומספר מקרי המוות עומד על 14,681, הגבוה בעולם עד כה. לפי הנתונים שפורסמו, איטליה מבצעת כ-40 אלף בדיקות ביום בימים האחרונים.

גרמניה: מומחים אינם סבורים כי "תסריט איטליה" יחזור על עצמו במדינה

בעוד מספר מקרי הקורונה בגרמניה מגיע ל-87 אלף בני אדם, מספר הקורבנות עומד על 1,138, וסקר בקרב וירולוגים ורופאים גרמנים מעלה כי הם אינם סבורים שבמדינה תתרחש קטסטרופה בריאותית כמו זו המתרחשת באיטליה בשבועות האחרונים. נכון לעכשיו, לגרמניה יש יותר מ-7,000 מיטות טיפול נמרץ פנויות לטיפול בחולי קורונה, ובתי החולים יכולים להגביר את היכולת בתוך 24 שעות.

הממשלה במדינה, עם זאת, הודיעה כי לא תבטל את צעדי הסגר לפחות עד ה-19 באפריל, ומומחים העריכו כי ההסרה - אם תתבצע - תיעשה בהדרגה. שר הבריאות יינס שפאן אמר לתקשורת כי משרד הבריאות "רואה מגמה של השטחת העקומה". קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל יצאה מבידוד בו שהתה כשבועיים לאחר שרופא אצלו ביקרה התגלה כחולה קורונה. שלוש בדיקות שנעשו לקאנצלרית הניבו תוצאות שליליות.