לאומי יעניק גרייס של שנתיים ללוקחי משכנתא שהוצאו לחל"ת

בסביבת הבנק מציינים כי אוכלוסיה שעשויה ליהנות במיוחד מהמבצע היא זו של רוכשי הדירות ב"מחיר למשתכן" שירצו לנצל את ההטבה שבה זכו אך שהוצאו לחל"ת ממקום עבודתם

לאחר שהמערכת הבנקאית הודיעה על דחיית החזרי משכנתא ל-3-4 חודשים על חשבון הגדלת ההחזרים בעתיד, כמענה ראשוני לבעלי משכנתאות שנקלעו לקשיים תזרימיים בשל משבר הקורונה, יוצא היום בנק לאומי, שבניהול חנן פרידמן, עם הודעה על הקלות נוספות ומשמעותיות, שבחלקן דורשות את אישור הפיקוח על הבנקים. בראשן - דחייה של עד שנתיים במועד תחילת התשלום למשכנתא שפתוחה לכלל הציבור ושמיועדת בעיקר לרוכשי דירות שהוצאו לחל"ת בעלי שלוש שנות ותק במקום העבודה ושכנראה יחזרו למעגל העבודה לאחר תום המשבר.

בסביבת הבנק מציינים כי אוכלוסיה שעשויה ליהנות במיוחד מהמבצע היא זו של רוכשי הדירות ב"מחיר למשתכן" שירצו לנצל את ההטבה שבה זכו אך שהוצאו לחל"ת ממקום עבודתם. מהבנק נמסר בהקשר זה כי בכפוף לאישור הרגולטור האחראי, "הבנק יעמיד משכנתא לרוכשי דירות, שעומדים בתנאי המבצע, לרבות רוכשים שמצויים בחופשה ללא תשלום, עם אפשרות לדחיית תחילת תשלומי המשכנתא (גרייס) למשך שנתיים. זאת, במטרה לאפשר למי שהחל בתהליך רכישה - או שמתלבט בעניין - לעשות זאת באופן ענייני ועם שקט נפשי".

בלאומי הודיעו על "צעד נוסף שנועד להקל על עסקים ולקוחות", ושבמסגרתו הבנק "יאפשר ליזמים ולקבלנים המעורבים בפרוייקטים אשר מלווים על ידי הבנק, להציע ללקוחותיהם - רוכשי הדירות - לקחת משכנתא ללא תשלום קרן וריבית, וזאת עד למועד מסירת הדירה ו/או לתקופה של עד ארבע שנים - המוקדם מביניהם".

לצד ההטבות האמורות הבנק ממשיך במהלכים אחרים שעשה בעבר לצורך העברת הלקוחות ועיקר הפעילות מולם לממשק דיגיטלי מכוון. בהקשר זה הודיע הבנק כי "יאפשר מעתה לקחת "משכנתא טוטאל דיגיטלית", ללא צורך בהגעה לסניף הבנק בשום שלב, אף לא לצורך חתימה על מסמכי המשכנתא הסופיים". בבנק מציינים כי עד כה כל לקוחות הבנקים נדרשו להגיע לבנקים על מנת לסיים את הליך לקיחת המשכנתא.