בורסות עולם | סיקור שוטף

יום מסחר תנודתי בוול סטריט: מדד דאו ג'ונס מחק 900 נקודות וננעל בירידות

רכבת ההרים במדדים בוול סטריט הסתיימה בטריטוריה האדומה, ושלושת המדדים המובילים איבדו 0.3%-0.1%, לאחר שבמשך היום נרשמו עליות של יותר מ-3% • בארה"ב פועלים לאישור סיוע נוסף לעסקים קטנים

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

ראלי בשווקים: האם התחתית מאחורינו? גת מגידו מפסגות על הזינוק בשווקים; וגם, מתן פסטרנק, אנליסט שוק הון, על השאלה האם בנק ישראל מכוון לריבית שלילית?

23:00

יום מסחר תנודתי במיוחד בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים. המסחר נפתח בעליות חדות שהתמתנו בהמשך, חזרו, ונמחקו לגמרי, תוך שהמדדים עוברים בסיום המסחר לטריטוריה האדומה. כך, מדד דאו ג'ונס מחק יותר מ-900 נקודות מהשיא היומי שלו, וננעל בירידה של 26 נקודות או 0.12%. 

מדד S&P 500 איבד 0.2% והנאסד"ק איבד 0.3%.  

22:30

העליות בוול סטריט ממשיכות להימחק. מדד דאו ג'ונס מחק יותר מ-900 נקודות בחצי השעה האחרונה של המסחר ובשלב מסוים אף עבר לזמן קצר לטריטוריה השלילית 

21:30

נמשכות עליות השערים בוול סטריט זה היום השני ברציפות, על רקע האופטימיות בנוגע לכך ששיא גל הקורונה בכמה מהמקומות המרכזיים בעולם נמצא מאחור. לאחר שעלה אתמול ב-7.7%, עולה כעת הדאו ג'ונס ב-1.3%. מדד S&P 500 מתחזק בשיעור של 1%, ונמצא על סף כניסה לשוק שורי, לאחר זינוק של 7% אתמול, והנאסד"ק עולה ב-0.5% לאחר שזינק אמש ב-7.3%. עם זאת, כל שלושת המדדים מחקו יותר ממחצית מהעליות שרשמו מוקדם יותר היום.  

19:30

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות על רקע תקוות המשקיעים לראות השתטחות בעקומת העלייה במקרים החדשים באזור. סטוקס 600 סגר בעלייה של 1.7%, ומניות מגזר הטיולים והפנאי עלו ב-6.2%. יתר הבורסות הבולטות ננעלו בעליות של כ-2%, ובפרנקפורט נרשמה עלייה של כ-2.8%.

השווקים באירופה הגיבו גם לחדשות על ההרעה בתסמיני הקורונה אצל ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהובהל לטיפול נמרץ.

בוול סטריט מתחזקות העליות, בהובלת מניות מגזר הנופש והפנאי. מדד דאו ג'ונס מטפס 3.2%, S&P 500 מתחזק בשיעור דומה והנאסד"ק עולה ב-2.3%.

בניו יורק נרשמה העלייה היומית הגדולה ביותר במספר מקרי המוות כתוצאה מהקורונה, ומספר מקרי המוות היומי הגדול ביותר מאז פרוץ המגפה. 731 בני אדם מתו מהנגיף ביום האחרון, לעומת 599 יום קודם. עד כה מתו במדינה 5,489 איש במדינה. 

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, אמר היום כי הוא מקווה לאשר כבר ביום חמישי הקרוב מימון נוסף לתוכנית ההלוואות לעסקים קטנים. מקונל פועל יחד עם מנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר לקדם את החקיקה שתביא סיוע נוסף לעסקים הקטנים, כך צייץ היום בטוויטר הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה. לדבריו תוכנית הצ'קים החדשה להגנה על העסקים הקטנים "תיזדקק לפחות לעוד 250-200 מיליארד דולר".

"אעבוד יחד עם שר האוצר מנוצ'ין ועם שומר ואנו מקווים לאשר זאת פה אחד במהלך הישיבה הבאה של הסנאט ביום חמישי", אמר מקונל.    

17:45

עליות השערים בוול סטריט מתמתנות לאחר זינוקים חדים שנרשמו בפתיחה בהמשך למומנטום אתמול, בעקבות אופטימיות מירידה במספר המקרים החדשים של חולי קורונה. מדד דאו ג'ונס עולה ב-2%, S&P 500 מוסיף 1.1% והנאסד"ק מתחזק בפחות מ-0.5%.

מקרב המניות העולות בולטות קרניבל , Norwegian Cruise Line  ורויאל קריביאן  שמזנקות כולן בשיעורים דו-ספרתיים. עליות חדות נרשמות ביונייטד איירליינס  וב-MGM ריזורטס .

העליות באות בעקבות כמה התפתחויות חיוביות בחזית הקורונה ברחבי העולם. בארה"ב נראה כי חלה צניחה במספר המקרים החדשים בימים האחרונים. ירידה נרשמת גם באיטליה ובספרד.

באסיה, קוריאה הדרומית דיווחה זה היום השני ברציפות על פחות מ-50 מקרים חדשים. בסין לא נרשם אתמול אף מקרה מוות, לראשונה מאז ינואר.

יחד עם זאת, בארה"ב, המדינה שספגה את הפגיעה הגדולה ביותר, נרשמו יותר מ-368 אלף מקרים עם 10,000 מקרי מוות לפחות. 

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בעליות חדות, המשך ישיר למגמה החיובית מאתמול. מניות אפל  ומיקרוסופט בולטות. 

מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי, UBS Global Wealth Management, מציין היום כי "אנו מאמינים שמוקדם מדי לקרוא באופן סופי למה שקורה תפנית במגפה, ועל המשקיעים להמשיך ולצפות לתנודתיות מוגברת. עם זאת, הריבאונד מציע תזכורת נוספת לחשיבות להישאר מושקע".

בקרב המניות הישראליות בולטת מניית טבע  בעלייה חדה. 

15:10

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה, על רקע אופטימיות זהירה של המשקיעים בנוגע לירידה בקצב ההתפשטות של נגיף הקורונה וחזרה לפעילות בחודשים הקרובים. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 2.6%-3.3%. 

13:30

יום המסחר בניו יורק צפוי להיפתח בעליות של כ-3% במדדים המובילים, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות של יותר מ-7%. 

מניות בואינג  וטסלה  רושמות עליות חדות במסחר המוקדם. 

משקיעים אומרים שהפד הצליח להפחית את השיבושים בשוק אג"ח האוצר האמריקני בהיקף 17 טריליון דולר, ששיגרו גלי הלם למערכת הפיננסית. עסקים גדולים כמו חברת אורקל ו־CVS לווים כספים בקצב שיא. כמה חברות בדירוג נמוך יותר מנפיקות שוב אג"ח, והביקוש הגובר לאג"ח משכנתאיות מתחיל להוריד את ריביות המשכנתאות שעלו במפתיע בחודש שעבר.

השווקים באופן כללי התייצבו יותר לאחרונה בתמיכת הפד לאחר חבילת הסיוע הכלכלי בהיקף 2 טריליון דולר שהעביר הקונגרס וכן כמה אינדיקציות מוקדמות לכך שההסגרים בארה"ב ובאירופה עוזרים להאט את התפשטות נגיף הקורונה. בשבועות האחרונים המשקיעים פחות נבהלים מהנתונים הכלכליים הקודרים ומהמרים על כך שמחירי המניות והאג"ח משקפים יותר את הסבירות למיתון כלכלי חריף.

בספרד דווח על עלייה של 743 מתים כתוצאה מהקורונה במהלך 24 השעות האחרונות, וזאת מעל לדיווח יום קודם לכן על 637 מתים.

11:40

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה. עליות של יותר מ-2% במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק

גם הנפט מטפס וחוזה מסוג ברנט רושם עלייה של 1.2% לרמה של 33.45 דולר לחבית. 

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות חדות, בהובלת מניות תחום התיירות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה חיובית מובהקת. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של כ-0.7%. 

07:30

יפן הכריזה על מצב חירום במדינה כאשר ראש הממשלה שינזו אבה צפוי להודיע על תוכנית תמריצים בהיקף של 108 טריליון ין (990 מיליארד דולר) - מה שמשול ל-20% מגובה התוצר היפני. 

בשעה זו הניקיי היפני מטפס ב-0.4%, הונג קונג ב-0.2%, הבורסה בדרום קוריאה עולה ב-0.5%. החוזים בוול סטריט מאבדים 0.6%-0.4%.

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ג') בהמשך לעליות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים המובילים זינקו על רקע הדיווחים על האטה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1,500 נקודות לערכו, זינוק של 7.7%. מדד הנאסד"ק זינק ב-7.3% ומדד S&P 500 קפץ ב-6.7%.

באיטליה נרשמו אתמול מספר המתים הנמוך מזה שלושה שבועות. בארה"ב מספר המתים חצה את ה-10,000 בני אדם.

מדד הניקיי היפני נסחר בעליות של למעלה מ-1.2%. הבורסה בהונג קונג עולה בכ-0.5%, שנחאי קופצת ב-1.7%.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הועבר אמש (ב') למחלקת טיפול נמרץ. ג'ונסון אושפז אתמול בבית חולים הסמוך לפרלמנט וקיבל טיפול חמצן לאחר שהתקשה לנשום, לאחר עשרה ימים של מחלת הקורונה אותם העביר בבידוד ב"דאונינג 10".