נגיף הקורונה | סיקור שוטף

עלייה של 9% בהיקף המונשמים; מספר הקורבנות עלה ל-177

בישראל יש 13,713 מקרי קורונה מאומתים - עלייה של 2% מאתמול • 149 חולים במצב קשה, מתוכם 119 מונשמים • 4,049 כבר החלימו, בהם גם שר הבריאות יעקב ליצמן • ח"כ עפר שלח: להעלות מיידית על סדר היום את מצוקת המגזר השלישי

זוג עם מסכות בחיפה / צילום: Ariel Schalit, AP
זוג עם מסכות בחיפה / צילום: Ariel Schalit, AP

21:20

היקף הנדבקים בישראל עלה ל-13,713 בני אדם - מדובר בעלייה של 2% ב-24 השעות האחרונות. מספר הקורבנות עלה ל-177. 

9,209 חולים נמצאים במצב קל, 129 במצב בינוני ו-149 במצב קשה, מתוכם 119 מונשמים. מספר המונשמים עלה ב-9.2% ב-24 השעות האחרונות. 4,049 החלימו. 

18:05

שר הבריאות יעקב ליצמן החלים מקורונה לאחר שקיבל שתי בדיקות שליליות. "התבשרתי על החלמה מלאה מהנגיף ברוך השם. זו הייתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו. תודתי לכל מי שהתעניין ודאג לשלומי", אמר ליצמן. "אני קורא לאזרחי ישראל להמשיך לשמור על כל הוראות משרד הבריאות לריחוק חברתי. ההקלות שניתנו מותנות בשמירה קפדנית של הציבור על ההגבלות הקיימות. רק בדרך זו נוכל לנצח את נגיף קורונה, למען כלל אזרחי ישראל ובריאותם. יחד ננצח בעזרת השם".

ממשרד הבריאות נמסר כי ליצמן ימשיך כעת בשיגרת עבודה מלאה. 

14:30

אחרי חידוש לימודי הנהיגה ומבחני הנהיגה המעשיים (טסטים), מיום רביעי 22 באפריל יחודשו גם מבחני הנהיגה העיוניים (תאוריה) שהופסקו לפני מספר שבועות. המבחנים יבוצעו על-פי הוראות משרד הבריאות. הזמנת הבחינה תתבצע באמצעות המוקד הטלפוני של משרד התחבורה או באמצעות אתר האינטרנט של המשרד, וכך גם התשלום.

לפני הכניסה לאולם שבו יתקיים המבחן עם עד 8 נבחנים שישבו במרחק של 2 מטרים זה מזה. הנבחנים יצטרכו להצהיר כי מדדו חום בשעה האחרונה, וכי הוא אינו עולה על 38 מעלות (במקרה שלא מדדו חום עצמאית, יידרשו הנבחנים למדוד חום טרם ביצוע הבחינה). הנבחנים יהיו חייבים ללבוש כפפות ומסכת פנים, ובאתרים ימוקמו עמדות לשטיפת ידיים.

13:15

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ עפר שלח, יצא בקריאה לממשלה בשם חברי הוועדה: להעלות מיידית על סדר היום את מצוקת המגזר השלישי.

"כמות העניינים על סדר היום עצומה, אבל צריך להיות דגש על המגזר השלישי, שאיכשהו מכל הבעיות מתעסקים בו הכי מעט", אמר שלח. "עמותות רבות הממלאות את תפקידה של הממשלה ומעניקות שירותים חיוניים, סובלות מאובדן מקורות הכנסה. הן מבקשות לאפשר להן לחזור לעבוד באופן שלדי, כדי לא להגיע למצב בו לא ניתן יהיה לשקמן. אני קורא לממשלה בשם חברי הוועדה לשים על סדר יומה מיידית את מצוקת המגזר השלישי".

9:30

מספר הקורבנות מנגיף הקורונה בישראל עלה הבוקר (ב') ל-173 בני אדם שנפטרו מהמחלה. בסך-הכול נרשמו בארץ 13,654 מקרי קורונה מאומתים, מתוכם 150 במצב קשה (114 מהם מונשמים כעת), 134 במצב בינוני, והיתר במצב קל. 3,872 חולי קורונה בישראל כבר החלימו.