כלל ביטוח מאריכה את החל"ת ליותר מ-600 עובדים ומשנה את הקיצוץ בשכר המנהלים

בנוסף, המנהלים בחוזים אישיים יספגו עד סוף השנה הפחתה של 3% עד 6% משכרם, כאשר יתר עובדי החברה - ששכרם לא נפגע - הונחו להמשיך ולנצל ימי חופשה

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי
יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי

משבר הקורונה ממשיך להשפיע על עובדי ומנהלי קבוצות הביטו . כלל ביטוח, חברה הביטוח היחידה שאין בה גרעין שליטה, הודיעה היום (ב') על "התאמות בשכר וכוח-האדם בקבוצה לאור התפרצות נגיף הקורונה ", שבמסגרתם היא מאריכה את החל"ת ליותר מ-600 מעובדיה, תוך שהפחתת השכר למנהליה תשתנה מכפי שהייתה עד כה.

על פי הדיווח של החברה לבורסה, דירקטוריון כלל  ביטוח אישר הפחתת שכר זמנית למנהלי החברה לתקופה של עד סוף דצמבר 2020, בשיעור של 10% לשכר היו"ר דני נוה והמנכ"ל יורם נוה, כשיתר חברי ההנהלה יספגו הפחתת שכר של 8% ביחס לשכרם הרגיל, טרום משבר הקורונה. נציין כי מדובר בהקטנה של הקיצוץ הזמני בשכר המנהלים, וזאת מאחר שבאמצע מרץ הודיעה ההחברה כי משרתם של המנהלים הופחתה ב-20% לארבע ימי עבודה בשבוע. עתה מדובר על קיצוץ של 8%-10%.

בד בבד קיצוצים אלה, כלל ביטוח מודיעה כי המנהלים בחוזים אישיים יספגו עד סוף השנה הפחתה של 3% עד 6% משכרם, כאשר יתר עובדי החברה - ששכרם לא נפגע - הונחו להמשיך ולנצל ימי חופשה, כך שינצלו יום אחד לפחות מדי שבוע ושימרו על הפחתה של 20% משבוע העבודה.

כאמור, כ-100 מעובדי החברה שהוצאו לחל"ת חוזרים לעבודה בתחילת מאי, כשעובדים חדשים שייצאו לחל"ת יהיו במקום כאלה שבחל"ת ולא בנוסף, והם יקבלו מענק בגובה 3,000 שקל. בסביבת החברה מסבירים כי אנשי הוועד ומשאבי האנוש יפגשו אחת לשבוע כדי לבחון החזרה נוספת של עובדים מהחל"ת. 

לצד השינויים הזמניים במצבת כוח-האדם בענף, נראה כי משבר הקורונה יהווה זרז לשינוי קבוע מצבת העובדים בענף הביטוח כשאת היקפי הפיטורים האמיתיים נתחיל לראות ביום בו המדינה תפסיק לשלם לאלה שהוצאו לחל"ת. כך או כך, קבוצת הביטוח הראל כבר הודיעה על מהלכי התייעלות חוצי קבוצה ובהם קיצוץ של 4% במצבת העובדים והורדת שכר למנהלים, וגם מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה דיבר לאחרונה על כך שהוא צופה קיצוץ של 8% במצבת העובדים של כלל ביטוח בשלוש השנים הקרובות.

בכל אופן, הראל, כלל ביטוח, הפניקס ומנורה מבטחים היו בין אלה שבעיצומו של משבר הקורונה הוציאו עובדים לחל"ת בשל משבר הקורונה כשמתחרה מגדל לא הוציאה עובדים לחל"ת, כשהיא בעיצומו של הליך צמצום כח אדם עוד מלפני משבר הקורונה - בהתאם להבנות עם ועד העובדים שלה.