משרד התקשורת שוקל להאריך את ההקלות למפעילי התקשורת

חלק מהמפעילים ביקשו מהמשרד שלא להחזיר עובדים לעבודה כל עוד מערכת החינוך לא חוזרת לתפקוד מלא • שר התקשורת דוד אמסלם שוקל להאריך את ההקלות עד 4 ביוני

מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן ושר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן ושר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

משרד התקשורת פרסם שימוע לקראת אפשרות להארכת ההקלות לחברות התקשורת בנושא איוש המוקדים הטלפוניים. לדברי המשרד, מפניות שקיבל מחלק מהמפעילים עולה כי עדיין קיים קושי לעמוד בהוראות הרישיון לעניין איוש מוקד פניות טלפוני (קיצור שעות העבודה מ-10 שעות ל-8) והארכת זמן המענה, וזאת בשל משבר הקורונה. לדברי המשרד, שר התקשורת דוד אמסלם שוקל להאריך את ההקלות לתקופה של עוד כחודש, עד 4 ביוני.

מפעילים עימם שוחחנו טוענים כי לא ניתן לחזור עדיין לעבודה סדירה, מאחר שעובדים רבים נאלצים להישאר בבתים כל עוד מערכת החינוך לא חוזרת לעבודה סדירה.

משרד התקשורת הודיע בשבוע שעבר למפעילים על כוונתו להחזיר את העבודה במוקדים לשגרה, ואולם כעת נראה כי הוא חוזר בו ומשנה את עמדתו בעקבות הפניות של המפעילים. ככל הנראה העובדים צפויים להתנגד לעמדת המפעילים ולדרוש ממשרד התקשורת לאפשר החזרתם כמה שיותר מהר למעגל העבודה.

אלפי עובדים הוצאו לחופשות ללא תשלום תוך שהחברות מבטיחות שיחזירו אותם לעבודה בתום תקופת המשבר. כעת נראה שהדרך להחזרתם המלאה של כלל העובדים לא תהיה כל-כך קלה ומהירה, ויש להיערך לכך שהנהלות החברות ירצו לערוך שינויים מבניים לאור אי-הוודאות סביב השפעות הנגיף והירידה הגדולה ברווחיות שהולכת וגדלה.

ההסתדרות הכללית מתנגדת לארכה. יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, מסר כי מהנתונים שאסף עולה כי מעל 1,500 עובדי מוקדי שירות ותמיכה הוצאו לחל"ת בחברות התקשורת בשל קיצור זמני המענה. "כמו כן, מבדיקה שערכתי, נכון להיום מעל 1,000 עובדי שירות ותמיכה נוספים בחברות עובדים מהבית, ולחברות יש יכולת גם להרחיב את העבודה מהבית לעובדים רבים נוספים. 

"החברות ללא ספק יכולות לעמוד בזמני המענה במסגרת העבודה מהבית ואיוש המוקדים בכפוף למגבלות משרד הבריאות! משמעות הארכת ההוראה לחודש נוסף משמעו השארת כ-1,500 עובדים נוספים במעגל האבטלה והמשך פגיעה בצרכנים ובשירות דווקא בתקופה זו ששירותי התקשורת נדרשים".