ימינה: "החלטנו לשרת את העם מהאופוזיציה"

"זו נראית כמו ממשלת שמאל בהובלת נתניהו כמעט בכל נושא שחשוב לנו", אמר הבוקר השר סמוטריץ' בראיון ברשת ב' • עוד הוא ציין שמפלגתם לא תפוצל ולא תיכנס בחלקים לתוך הממשלה • בליכוד הגיבו ואמרו: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין?"

מסיבת עיתונאים של "ימינה" ביישוב אלקנה / צילום: מפלגת ימינה
מסיבת עיתונאים של "ימינה" ביישוב אלקנה / צילום: מפלגת ימינה

סיעת ימינה הודיעה הבוקר (א') כי הם לא יהיו חלק מן הממשלה המסתמנת. "זו נראית כמו ממשלת שמאל בהובלת נתניהו כמעט בכל נושא שחשוב לנו", אמר הבוקר השר סמוטריץ' בראיון ברשת ב'.

"לא נסכים להיות שותפים פוליטיים לדברים שאיננו מסכימים להם. אנחנו לא עלה תאנה וסרח עודף. יש לנו שנה וחצי עד לירידתו של נתניהו מן הבמה" אמר סמוטריץ'. עוד הוא ציין שמפלגתם לא תפוצל ולא תיכנס בחלקים לתוך הממשלה: "היו ניסיונות שלו לפרק, אבל הוא לא יצליח".

נתניהו הציע לימינה תיק בכיר כגון משרד החינוך ותיקים ממשלתיים נוספים קטנים, כגון התפוצות או משרד ירושלים, אך הם רואים בכך עלבון.

בהודעה לעיתונות ששלחו מן המפלגה נאמר: "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי.

"ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה". 

בליכוד הגיבו להודעה: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".