רון קופמן זוכה מקובלנה פלילית על לשון הרע שהגיש דורון ג'מצ'י

שדרן הספורט כינה את הכדורסלן בשידור בכינויי גנאי כמו "חלאה" ו"אוסף של רקמות מטונפות", וג'מצ'י בתגובה בחר לתבוע בהליך פלילי מחמיר ולא להסתפק בהגשת תביעת לשון הרע • השופט קבע כי ההתבטאויות של קופמן היו ספונטניות ולא מתוכננות

שדרן הספורט רון קופמן. זוכה מקובלנה פלילית / צילום: איל יצהר, גלובס
שדרן הספורט רון קופמן. זוכה מקובלנה פלילית / צילום: איל יצהר, גלובס

השדרן רון קופמן זוכה אתמול (ג') מקובלנה פלילית על לשון הרע שהגיש נגדו כדורסלן מכבי תל-אביב לשעבר דורון ג'מצ'י. הקובלנה הוגשה בעקבות תקרית מילולית ששודרה בתחנת "רדיו ללא הפסקה", שם, בעקבות התנהגותו של השחקן ערן זהבי שהשליך במהלך משחק את סרט הקפטן, התמקדה השיחה בהתנהגות לא ספורטיבית של שחקנים.

לאחר שהפרשן אריה מליניאק נזכר באירוע מהעבר בו ג'מצ'י סטר על לחיו של שחקן אחר, הזכיר קופמן את התנהגותו של ג'מצ'י כלפיו בתוכנית הטלוויזיה "יציע העיתונות" וסיפר כי ג'מצ'י אמר לו כי הוא "מזהיר אותו" ושוקל "לזרוק לו מקל על הראש כמו בגבעתיים", כשהוא מרמז לאירוע שבו אלמוני תקף לפני מספר שנים את קופמן ברכבו ופצע אותו.

בשידור קופמן כינה את ג'מצ'י בכינויי גנאי כמו "חלאה" ו"אוסף של רקמות מטונפות", וג'מצ'י בתגובה בחר לתבוע בהליך פלילי מחמיר ולא להסתפק בהגשת תביעת לשון הרע. קופמן מצידו הגיש בהמשך קובלנה נגד ג'מצי, בה ייחס לו איומים עליו במהלך תוכנית טלוויזיה.

במהלך המשפט נחקרו על דוכן העדים דמויות בכירות מתחום הכדורסל כמו דיוויד פדרמן, שמעון מזרחי, אלי דריקס וג'מצ'י עצמו.

השופט איתן קרוזהואור קבע כי ההתבטאויות של קופמן היו ספונטניות ולא מתוכננות, וכי חריפותן היא פועל יוצא מסגנונו הקבוע של קופמן - אותו סגנון שמאפיין אותו ובגללו הוא מועסק. 

עורכי הדין אורית חיון ואלי הלם, המייצגים את דורון ג'מצ'י, מסרו בתגובה: "בית המשפט לא נתן אמון בגרסתו של קופמן וקבע בהכרעת הדין כי קופמן פרסם פרסום פוגעני, ויש להדגיש כי זיכה אותו מחמת הספק בלבד ורק בעניין הכוונה הפלילית. כל מה שבית המשפט קבע הוא כי יש ספק אם הפרסום הפוגעני שפרסם קופמן נעשה בזדון. הספק לעניין הכוונה סייע לקופמן בהליך הפלילי, אך בהחלט לא יסייע לו בתביעה אזרחית, באם כזו תוגש נגדו בהמשך לפרסום הפוגעני והנגוע בלשון הרע אשר ביצע".

עו"ד רון לוינטל, שייצג את קופמן, מסר כי: "מלכתחילה היה ההליך מיותר, בזבז זמן שיפוטי והייתה בו יומרנות רבה - לקבוע כי אוסף האמירות שנאמרו במשך מספר שניות בשידור חי ברדיו מצריכות מאסר או מאסר על תנאי והרשעה פלילית. לא סביר שמבוקר יהלך אימים על המבקר במאסר על תנאי, ואין זה סביר כי פרשן ספורט יאויים ויחשוש להתבטא בעניינו של ספורטאי או עסקן ספורט או עובד אגודת ספורט. לרון קופמן יש קול ייחודי אשר מכניס עניין לשידוריו. מעבר לסגנון ולווליום, אי אפשר להתכחש לסקופים הגדולים שהביא בעניינה של מכבי תל אביב לאורך השנים, ולניסיונות הרבים מצד אנשיה להצר את צעדיו, כולל בהליך זה. סוף דבר: חופש הביטוי נשמר, קופמן ממשיך לשדר ולבקר, והניסיון להשתיק את קולו הייחודי לא צלח".