Wix נהנית מהמגמות שהביא איתו משבר הקורונה, ומנייתה בשיא של כל הזמנים

החברה עקפה את התחזיות בשורה התחתונה ברבעון הראשון עם הפסד נקי נמוך מהצפוי ומספקת תחזית טובה לרבעון השני • עם זאת, היא לא מספקת תחזית שנתית על רקע האי-ודאות בשל המשבר • נשיא החברה ניר זוהר: "זה לא המקום שממנו רצינו לצמוח, אבל המשבר הזה מחזק אותנו"

אבישי אברהמי / צילום: איל יצהר
אבישי אברהמי / צילום: איל יצהר

חברת האינטרנט Wix נהנית מהמגמות שהביא איתו משבר הקורונה. ברבעון הראשון של השנה היא הציגה הפסד נקי נמוך מתחזיות האנליסטים, והיא מספקת תחזית גבוהה מתחזיות האנליסטים לרבעון השני. Wix מספקת פלטפורמה ופתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים. בזמן המשבר, עסקים רבים עברו לפעילות אונליין בשל הסגרים שהוטלו במדינות שונות, וב-Wix מדווחים היום על ביקוש מואץ ליצירת נוכחות אונליין, כשבחודש אפריל לבדו (לאחר סיום הרבעון הראשון) למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ב-Wix, גידול של 63% לעומת אפריל 2019. בחברה מציינים שבתחילת המשבר הבחינו בגידול בביטולים ממשתמשים קיימים, אך המגמה התהפכה והתוספת נטו של מנויי פרימיום באפריל עלתה ב-207% לעומת אפריל אשתקד.

הנתונים של אפריל נכנסים לדוחות הרבעון השני, שבו Wix מצפה להציג הכנסות של 231-233 מיליון דולר, צמיחה של 25%-26% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים. הגבייה ברבעון השני תסתכם ב-255-260 מיליון דולר, צמיחה של 28%-30%, ותזרים המזומנים החופשי יגיע ל-41-43 מיליון דולר, צמיחה של 33%-40%. למרות המגמות החיוביות, ב- Wix לא מספקים היום תחזית שנתית. בתחילת השנה Wix העריכה שהכנסותיה ב-2020 יהיו 946-956 מיליון דולר, אך היא לא אשררה את התחזית בדיווח לפני מספר שבועות ולא כיום. ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של Wix, מסביר כי "יש כרגע כל כך הרבה משתנים שאנחנו מרגישים שקשה לתת תחזית ברורה. לדוגמה, יש מדינות שעדיין נמצאות בהסגר משמעותי ולא ידוע כמה זמן הוא עוד יימשך, מה תהיה השפעת המשבר הכלכלי על ההרגלים של בעלי העסקים הקטנים, האם תהיה עוד התפרצות. אמנם במקרה שלנו, ההשפעה חיובית וזה משמח, אבל אנחנו לא רוצים סתם לזרוק מספרים".

ברבעון הראשון, ההכנסות צמחו ב-23.9% ל-216 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות. מתוך ההכנסות, כ-177 מיליון דולר הגיעו מתחום המנויים הקריאייטיבים (החבילות שהחברה מוכרת) וכ-39.4 מיליון דולר מתחום הפתרונות העסקיים (התוספות לחבילות). בשני המקרים מדובר בצמיחה מרבעון מקביל.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה ברבעון הראשון הפסד נקי של 39.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 30.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובראשם התגמולים ההוניים לעובדים, Wix קרובה לאיזון עם הפסד נקי של 396 אלף דולר שהם סנט אחד למניה, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות הגולמית Non-GAAP ירדה מ-78% ברבעון המקביל ל-72% ברבעון הראשון, וסמנכ"ל הכספים ליאור שמש מסביר שהסיבה היא הגידול במכירות הפתרונות העסקיים, שלהם רווחיות גולמית נמוכה יותר משום שהם כוללים גם פתרונות שבהם יש חלוקת הכנסות עם צד שלישי, אך הוא מדגיש שהרווח הגולמי עלה באופן אבסולוטי.

התשתית של Wix ערוכה לגידול המשמעותי במספר המשתמשים?

שמש: "אנחנו בהחלט ערוכים. את כל ההשקעה בתשתיות עשינו קודם ואנחנו עושים גם באופן שוטף. בנושא התמיכה בלקוחות הגדלנו את מספר העובדים כחלק מהאסטרטגיה שהתחלנו כבר במהלך השנה הקודמת. גם בכל הנושא של תשתיות שיפרנו המון בשנה קודמת".

לסיכום, זוהר אומר כי "המשבר הזה מחזק אותנו, כמו שהמשבר הפיננסי של 2008-2009 נתן לעסק שלנו דחיפה. זה לא המקום שממנו רצינו לצמוח, אבל כשאנחנו מסתכלים מה עושים המשתמשים שלנו, הוותיקים והמוני החדשים שהצטרפו, זה מחזק לדעת שהפלטפורמה שלנו עוזרת לאנשים במשהו שהוא לא nice to have אלא קריטי - היכולת להעביר את העסק לאינטרנט".

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, נסחרת בנאסד"ק בשווי 8.6 מיליארד דולר, ומנייתה נמצאת בשיא של כל הזמנים.