הפסקת אש ברשת 13? עיתונאי חברת החדשות יסקרו מחר את פתיחת משפטו של נתניהו

סופ"ש סוער ברשת 13 מסתיים בפשרה • עובדי חברת החדשות יסקרו את משפט נתניהו לאחר שהתחייבו לא לשבש את השידורים • ברקע: מאבק העובדים נגד הכוונה לבצע קיצוץ אגרסיבי בחברת החדשות

אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13
אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13

עיתונאי חדשות 13 יסקרו מחר (א') את משדר פתיחת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו. החברה תסקר את המשפט בין השעות 14:00-16:00 ומשם ימשיך סיקור באמצעות לוח השידורים הרגיל ברשת 13 - תכניתו של אלמוג בוקר ולאחריה שרון גל. עובדי חברת החדשות ימשיכו לספק חומרים ולהתארח גם בשאר התוכניות בהן יסוקר המשפט.

ההחלטה מגיעה לאחר מכתב הבהרה ששלחו עובדי חדשות 13 למנכ"ל החברה ישראל טוויטו על כך שאין להם כל כוונה לשבש מחר את שידור המשפט והם יפעלו ככל יכולתם להצלחתו.

המכתב נשלח לאחר שרשת הודיעה אתמול (ו') לבית המשפט כי היא בוחנת את האפשרות להפקיד את השידור בידי חברה חיצונית בשל "אי הוודאות באשר ליכולת לקיים שידור תקין ורצוף".

"אין בליבנו ספק כי תגובה זאת היא בגדר 'ספין' שלא יצלח בביהמ"ש, משעה שבכירי רשת הבינו כי פעלו בניגוד לחוק כשהטילו את משדר החדשות המתגלגל על חברת 'מגי וילנסקי מדיה בע"מ', וכי בג"ץ עשוי להתערב בהגנה על משדר החדשות, הם נאחזים בקש ובגבבה על מנת להצדיק בפני כבוד השופט את התנהלותם הפסולה , כמעט מביך 'ליפול למלכודת' ולהגיב לדברים גופם , שכן בכל מקרה, אין ולא יכולה להיות הצדקה להפרת חוק הרשות השנייה", כך נכתב לטויטו.

העובדים מבהירים שאין בכוונתם לפגוע בדרך כלשהי במשדר מפתיחת המשפט, שהם בעצמם יפיקו: "להיפך - חשש משיבוש השידור עלול להתעורר דווקא אם רשת תתמיד בכוונתה להפקיע, בניגוד לחוק, את המשדר משיקולי הנקמנות הקטנוניים שאפיינו את התנהלותה מאז יום חמישי".

עוד מדגישים העובדים כי ניהול המשדר יבוצע ע"י מנכ"ל חדשות 13, מנהליה ועורכיה באמצעות קבוצת החמ"ל שהם הקימו ללא אנשי רשת - זאת לאחר שהתברר להם כי ברשת מתכוונים להותיר בידי החברה את הפקת המהדורות והמבזקים בלבד ולהעביר להפקת רשת את שאר רצועות השידור. עובדי החדשות לא חוזרים בהם מההפרדה שביצעו, אותה כינה טויטו עצמו כניסיון הפיכה, אבל מבהירים כי יאשרו לאנשי רשת שייקחו חלק בהפקת השידור להצטרף לקבוצה באופן זמני.

"אנו תקווה כי בהבהרת המובן מאליו יהיה כדי לשמוט את הקרקע תחת חששותיה המומצאים של רשת ולאפשר לעובדי חדשות 13 לפעול בתחום מומחיותם - הפקת משדר איכותי ומקצועי ע"פ אמות המידה המאפיינות את החברה זה שנים רבות".