מפסגות למידרוג: ברק סורני מונה ליו"ר חברת מידרוג

סורני יכנס לתפקיד דירקטור ויו"ר החברה מחר, ב-1 ביוני, והוא ימלא את התפקיד במקומו של יו"ר מידרוג הקודם דוד מילגרום, שפרש מתפקידו בנובמבר 2019

ברק סורני / צילום: רמי זרנגר
ברק סורני / צילום: רמי זרנגר

ברק סורני, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות עד ספטמבר האחרון, מתמנה לתפקיד יו"ר חברת דירוגי החוב מידרוג, שבשליטת מודי'ס הבינלאומית. סורני יכנס לתפקיד דירקטור ויו"ר החברה מחר, ב-1 ביוני, והוא ימלא את התפקיד במקומו של יו"ר מידרוג הקודם דוד מילגרום, שפרש מתפקידו בנובמבר 2019 בצל מינויו והגדרת תפקידו וסמכויותיו של אבי שטרנשוס כמנכ"ל חברת הדירוג.

סורני מגיע למידרוג עם ניסיון רב בשוק ההון ובניהול לאחר 25 שנים בשוק הפיננסים, כשבתפקידו האחרון שימש במשך כשלוש שנים כמנכ"ל בית ההשקעות הגדול במשק, דאז. במסגרת תפקידו כמנכ"ל פסגות הוא היה אחראי כ-190 מיליארד שקל. קודם לתפקידו זה הוא היה מנכ"ל חבר הבורסה וחברת ניהול התיקים של בית ההשקעות.

במסגרת זו הוא היה אחראי על מציובו של פסגות כגורם פעיל בשוק ההון, בדגש על התנהלותו של החוב הסחיר - הן כשחקן מלווה גדול והן במקרים של הסדרים, בהווה ובעבר. פסגות מחזיק במערכי דירוג חוב פנימיים, גם בהשקעות סחירות וגם בנכסים הלא הסחירים. מאז שפרש מפסגות סורני משמש כחבר ועדת השקעות במספר קופות גמל מפעליות.

עם הצטרפותו של סורני משלימה חברת הדירוג שבשליטת מודי'ס העולמית שינוי משמעותי בצביונה הניהולי. זאת לאחר שהמנכ"ל הנוכחי שטרנשוס מונה לתפקידו רק בשלהי 2019, המקומו של ערן היימר שניהל את החברה שנים רבות.

מטעם מידרוג נמסר היום כי סורני הינו "דמות בעלת היכרות רבת שנים עם שוק ההון, לצד ניסיון עשיר בפעילות עסקית ורקע מוכח בהובלה של מהלכים ניהוליים מהותיים". הוא יכנס לתפקידו במקומו של מילגרום, שלדברי גורם מסביבת החברה עזב "כחלק משינוי ארגוני שיושם בחברה כאשר שטרנשוס מונה לתפקיד המנכ"ל וקיבל מספר סמכויות לתחום אחריותו".

לאחרונה מידרוג עלתה לראש סדר היום הציבורי לאחר שהורידה בדרגות רבות את דירוג החוב של קבוצת דלק, שנקלעה למשבר פיננסי ניכר מול נושיה. לאחר שמידרוג ביצעה את הורדת הדירוג, ששיקפה את התפיסה בשוק לגבי ההרעה במצב החוב של דלק, האחרונה הפסיקה את התקשרותה עם חברת הדירוג ונפרדה ממנה. נציין כי חברות הדירוג מקבלות את התגמול שלהן מהחברות המדורגות.

למידרוג מתחרה מקומית משמעותית - S&P מעלות.