כאלף רוקחים של סופר פארם התאגדו בהסתדרות

בהסתדרות מסרו היום כי התאגדותם של רוקחי רשת סופר פארם החלה בחודשים האחרונים על רקע "רצונם להסדיר בהסכם קיבוצי ראשון את תנאי העסקתם, ולנוכח דאגתם הכנה לעתיד מקצוע הרוקחות"

סניף של סופר פארם / צילום: בר אל, גלובס
סניף של סופר פארם / צילום: בר אל, גלובס

כאלף רוקחים המועסקים ברשת סופר פארם ברחבי הארץ התאגדו לראשונה, כך לפי דיווח שמסרה היום ההסתדרות. מהדיווח עולה כי למעלה משליש מהעובדים כבר חתמו על טפסי ההצטרפות.

בהסתדרות מסרו היום כי התאגדותם של רוקחי רשת סופר פארם החלה בחודשים האחרונים על רקע "רצונם להסדיר בהסכם קיבוצי ראשון את תנאי העסקתם, ולנוכח דאגתם הכנה לעתיד מקצוע הרוקחות" כשהם מציינים כי "עם פרוץ משבר הקורונה, התחזק הצורך של הרוקחים לייצוג כולל ושמירה על זכויותיהם ומעמדם".

עוד מסרו בהסתדרות כי במכתב ששלח יו"ר איגוד הרוקחים בהסתדרות שימי הללי, למנכ"ל סופר פארם, נקראת הנהלת החברה "להיכנס להליך הידברות עם נציגות העובדים לצורך הגעה להסכמות אשר יוסדרו בהסכם קיבוצי ראשון בין הצדדים".

סופר פארם שבניהול ניצן לביא היא רשת הפארם הגדולה בישראל ומונה כ-260 סניפים, עם מחזור מכירות שנתי של כ-5 מיליארד שקל. החברה נמצאת בשליטת לאון קופלר ובבעלות משותפת עם ג'ורג' חורש שמחזיק בה באמצעות קבוצת יוניון. בתחום בתי המרקחת, מתחרה סופר פארם בבתי המרקחת של קופות החולים הגדולות, ברשת Be מקבוצת שופרסל, ברשתות קטנות ובבתי מרקחת פרטיים.