קחו מספר: איך הופכים את הממשלה לדיגיטלית? הצטרפו לשידור החי

האם נוכל להחליף את הבירוקרטיה בתהליכים דיגיטליים? מה מונע מהממשלה לאמץ טכנולוגיות והאם אנחנו צריכים לצפות לערים חכמות בישראל? אימוץ טכנולוגיות: האתגרים הניהוליים

תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס
תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס

בתקופת משבר הקורונה נאלצו במגזר הציבורי להמשיך לספק שירות לאזרח, הפעם בסיוע אמצעים דיגיטליים. זה לא מובן מאליו - גופים ממשלתיים רבים עדיין נמצאים מאחור בתחום הזה, והם היו צריכים לפעול במהירות ובניגוד לדנ"א שלהם. "גלובס" וחברת מיקרוסופט עורכים מפגש מיוחד בנושא במסגרת סדרת המפגשים "תוכנית עבודה": ניהול וטכנולוגיה בעולם של ריחוק חברתי.

המפגש יורכב משלושה דיונים: בחלק הראשון ייערך ראיון עם שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית משרד המדע החדשה, שסיימה אתמול את תפקידה כמנכ"לית ישראל דיגיטלית. בראיון נשאל את שפיגלמן על המהלכים שהובילה בישראל דיגיטלית, איפה ניתן להשתפר ומה החסמים שצריך לפתור כדי להתקדם. עוד נשוחח איתה על תפקידה החדש ועל היכולת של משרד המדע להוביל שינויים, עם מעט מאוד סמכויות.

הדיון השני יעסוק בתפקוד הממשלה ובהשוואה בינלאומית. נעסוק באתגרים המרכזיים לתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. ננסה להבין איך משנים את הדנ"א במגזר הציבורי, האם השדרה הניהולית מתאימה להוביל תהליכים כאלו, והאם הקורונה שינתה דפוסי חשיבה והאיצה תהליכים. נעסוק גם בסוגיות שמעסיקות גופים רבים, הן במגזר הציבורי והן במגזר העסקי, כמו מעבר לענן ופרטיות, וננסה להבין עד כמה הן מעכבות תהליכים. בדיון ישתתפו אסתי שלי, מנהלת אגף בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות; אלון חיימוביץ, סמנכ"ל המגזר הציבורי, מיקרוסופט ישראל; וענבר אלמגור, ראש תחום דיגיטציה, ג'וינט אלכא.

הדיון השלישי יעסוק בערים חכמות. נדון בשאלות איך תיראה עיר עתידית בישראל ומה חושבים ברשויות המקומיות, מהן המטרות של הטמעת טכנולוגיות, האם לתאגידים יהיה תפקיד משמעותי בבנייתן ואיך אפשר לדבר על עיר חכמה כשרשויות מקומיות רבות מתמודדות עם בעיות הרבה יותר בסיסיות. בדיון ישתתפו ליאורה שכטר, מנהלת מערכות המידע בעיריית תל אביב - יפו; וד"ר מישל אורן, ראש המעבדה לעתידים אורבניים, אוניברסיטת בר-אילן.