ישראל מחוץ לרשימת "מדינות הקורונה" המסוכנות של ממשלת גרמניה

בימים האחרונים חידש משרד החוץ הגרמני את אזהרת המסע שלו לרוב מדינות העולם, מלבד מדינות האיחוד האירופי והמדינות הנוספות החברות בגוש שנגן • נכון לעכשיו, אזרחים ישראלים אינם יכולים לבקר בגרמניה לצורכי תיירות בלבד, והם צריכים סיבה עסקית או משפחתית, או תושבות בגרמניה, כדי להיכנס למדינה

מטוסי חברת לופטהנזה מושבתים בשדה תעופה בגרמניה / צילום: תמר מצפי
מטוסי חברת לופטהנזה מושבתים בשדה תעופה בגרמניה / צילום: תמר מצפי

מדינת ישראל אינה נכללת ברשימה של יותר מ-130 מדינות ברחבי העולם המוגדרות כנמצאות ב"סיכון מוגבר" להידבקות בקורונה שפורסמה אתמול על ידי ממשלת גרמניה. משמעות ההחרגה של ישראל מהרשימה, בה נכללות רוב המדינות בעולם, היא שישראלים הזכאים להיכנס לגרמניה מסיבות שונות (לא תיירות בשלב זה, א.א.) יהיו פטורים ככל הנראה מהצורך להיות בבידוד של שבועיים אחרי כניסתם. הרשימה פורסמה על ידי מכון רוברט קוך, האחראי מטעם הממשלה הפדרלית למאבק במגפות, ומתעדכנת באופן שוטף.

בימים האחרונים חידש משרד החוץ הגרמני את אזהרת המסע שלו לרוב מדינות העולם, מלבד מדינות האיחוד האירופי והמדינות הנוספות החברות בגוש שנגן (כמו נורווגיה ואיסלנד, למשל). נסיעת גרמנים למדינות אלה אינה אסורה לפי החוק, אך אינה מומלצת, מה שעשוי להשפיע על תעריפי ביטוח נסיעות וגם על חובת הבידוד של הנוסעים עם שובם לגרמניה.

הממשלה הפדרלית העניקה לכל מדינת-מחוז בגרמניה את הרשות להחליט על מדיניות בידוד עצמאית. ברלין, למשל, הודיעה היום כי תקבל תוצאת בדיקת קורונה שלילית עדכנית כסיבה להימנע מבידוד של שבועיים. חובת הבידוד או הצגת הבדיקות רלוונטית רק למי שאינם תושבי האיחוד האירופי (למעט שבדיה).

את עיקר הכותרות בגרמניה בנושא זה תפסה הבוקר ההחלטה לכלול את טורקיה בתוך רשימת המדינות בסיכון מוגבר לקורונה. גרמנים רבים שציפו לבלות את חופשת הקיץ בטורקיה התאכזבו לגלות כי המדינה נכללה ברשימה שפורסמה אתמול. גם הממשלה באנקרה דורשת מברלין להסיר את טורקיה מהרשימה ולאפשר את חידוש התיירות בין המדינות. הסרת ההגבלות אמורה לגרום לפתיחה מחדש של נתיבי טיסה ולתנועה רבה יותר.

אך מעיון ברשימה מתברר, כי ישראל היא אחת המדינות הבודדות שאינה נמצאת ברשימת המדינות המסוכנות. ברשימה נכללות מדינות רבות אחרות כמו ארה"ב, מרוקו, ברזיל, שבדיה ודרום אפריקה. עם זאת, נכון לעכשיו, אזרחים ישראלים אינם יכולים לבקר בגרמניה לצורכי תיירות בלבד, והם צריכים סיבה עסקית או משפחתית, לימודים או תושבות בגרמניה, כדי להיכנס למדינה. המכון מציין כי הוא "בודק ומעדכן את הרשימה באופן קבוע".