סוחר השלדים חזר: ירון ייני מייעץ לאס.אר אקורד של עדי צים

ירון ייני מייעץ לחברה "בין השאר בנושאי דירוג, גיוסי הון והנפקות" ומבצע פגישות ראשוניות רבות

הודעה שפרסם איש העסקים ירון ייני בפורום קשרי משקיעים מגלה כי הוא משמש כיועץ לחברת האשראי החוץ-בנקאי אס.אר אקורד שבשליטת עדי צים, ובמסגרת זו מסייע לה בעיקר בקשר מול שוק ההון.

ייני, שנחשב עד לפני כמה שנים לאחד מסוחרי השלדים הבורסאיים הבולטים והפעילים בת"א, פינה בהמשך את הזירה, לאחר שהורשע בשנת 2017 במסגרת הסדר טיעון, ועל פי הודאתו, בעבירות דיווח, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, בקשר לפעילותו בחברת עטיה גרופ.

ייני מציין בהודעתו בנושא, כי הוא מייעץ לאס.אר אקורד  "בין השאר בנושאי דירוג, גיוסי הון והנפקות" ומבצע פגישות ראשוניות רבות, "מה שמאפשר כיסוי רב יותר של ההזדמנויות העסקיות ואת הפעילות בשוק עם פגיעה מזערית בניהול השוטף של החברה".

במהלך השנים תפס ייני כותרות בקשר למאבק שליטה שנרקם בינו לבין יוסי גורביץ' ואביו, מאיר גורביץ' (בעל השליטה בחברת הנדל"ן הבורסאית ארזים), בחברת ההחזקות אולטרה אקוויטי.

סוגר מעגל

עם חזרתו לייעוץ לאס.אר אקורד סוגר ייני מעגל, לאחר שבעברו החזיק בשליטה בה (באמצעות חברת גרינסטון), בעת שהייתה שלד בורסאי.

אס.אר אקורד, גלגולה הנוכחי של קבוצת שרם-פודים-קלנר שקרסה, נרכשה על-ידי צים ב-2014 בהשקעה של כ-30 מיליון שקל באמצעות הקצאת מניות, אחרי שגרינסטון רכשה את השליטה בה במסגרת הסדר חוב שבו הזרימה לתוכה כמה מיליוני שקלים בודדים.

כיום אס.אר אקורד היא אחת מחברות האשראי החוץ-בנקאי הבולטות בבורסה, ושווי השוק שלה עומד על כ-600 מיליון שקל, אחרי שנחלשה בכ-15% מתחילת השנה. יאיר פודים משמש כיו"ר החברה.

מלבד צים, המחזיק בכ-66% מהונה של אס.אר אקורד, בשווי שוק נוכחי של כ-400 מיליון שקל, בעלת מניות בולטת נוספת בחברה היא קרן אייפקס (באמצעות קרן AMI), שנכנסה להשקעה בה לפני כמה חודשים, עם החזקה נוכחית של 10% מההון, העשויה לגדול עד ל-20%.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של אס.אר אקורד צמחו ב-17%, ליותר מ-28 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי שלה נשחק ב-11% ל-11 מיליון שקל.

בדרך לשורה התחתונה סבלה אס.אר אקורד מעלייה ניכרת בסעיף הפסדי אשראי והפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים, שהגיע ליותר מ-4 מיליון שקל, לעומת כחצי מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בין היתר בהשפעת התפשטות וירוס הקורונה.

החברה מייחסת את העלייה ל"גידול ביתרת הלקוחות" וכן ל"הפרשות לחובות לקוחות, אשר בתקופת הדוח חלה הרעה בסיכון האשראי שלהם או שחלו שינויים בהערכות הנהלת החברה לגבי יכולת הגבייה של חובותיהם, וזאת, בין יתר, בעקבות עלייה בהערכת סיכוני האשראי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה".