נפטר לוי רחמני, מראשי ענף הביטוח ובעל השליטה באיילון; הלוויתו תתקיים היום בירושלים

רחמני, יליד 1931, הוביל את איילון למעמדה כקבוצת הביטוח המסורתית השישית בגודלה בשוק הביטוח הישראלי • בתקופה האחרונה לא כיהן כנושא משרה בחברות בקבוצה

לוי רחמני ז"ל, בעלי איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני ז"ל, בעלי איילון / צילום: איל יצהר

לוי רחמני, בעל השליטה ומייסד קבוצת הביטוח איילון, נפטר הלילה. הלוויתו של רחמני, יליד 1931, תתקיים היום בירושלים. רחמני ז"ל נמנה על צמרת אנשי הביטוח בישראל. החברה שבשליטתו עוסקת בביטוח כללי, ביטוח חיים וביטוח בריאות. לאורך השנים הוא היה הרוח החיה מאחורי הקבוצה, הגם שבשנתיים האחרונות לא כיהן כנושא משרה בחברות בקבוצה.

את הסוכנות המשפחתית שהפכה ברבות השנים לאיילון הקים אביו המנוח, שלמה זלמן רחמני כבר בשנת 1949. בראיון שנתן בעבר ל"גלובס" שיתף רחמני ז"ל, שהוא למעשה הדור השני של המשפחה הירושלמית הוותיקה (הוא כבר מזמן תל אביבי) בעסקי הביטוח, באומרו כי "אני דור שני בביטוח. למעשה, ב-1 בספטמבר 1951, בהנחייתו של אבי, ירדתי לתל אביב לפתח את עסק המשפחה. ייצגנו אז בארץ את ניו זילנד חברה לביטוח.

היה לי חדר קטן אחד ליד גימנסיה הרצליה בתל אביב, עם מזכירה שעשתה את הכול לצדי. נסעתי באופניים ומשם התחלתי", הוא מספר על ההתחלה הצנועה של החברה, שכיום יושבת בבניין רב-קומות בבעלותה, באזור הבורסה ברמת גן. ב-1976-1977 ייסדנו את חברת הביטוח איילון, בשיתוף (27%) עם ניו זילנד חברה לביטוח. ב-1985-1986 קנינו את חלקם וב-1987 הפכנו לחברה ציבורית. כל השנים הללו אני מנכ"ל ויו"ר הקבוצה", אמר אז.

למעשה, רחמני ז"ל הוא האיש שהפך את איילון לקבוצת הביטוח המסורתית השישית בגודלה בשוק הביטוח הישראלי. רחמני ז"ל מחזיק כיום ב-67.3% ממניות איילון, לאחר שבעבר החזיק בה יותר מ-86% מהמניות בשנים האחרונות רחמני ז"ל עזב את תפקידיו הביצועיים והפעילים בקבוצה בצל אי הסכמות עם נושאי מישרה בחברה שבשליטתו ועם גורמי רגולציה. פרט לפעילותו העניפה בתחום הביטוח המנוח היה מתומכי עולם התורה והחסידות. בצעירותו הוא היה חבר בארגון "ההגנה".

מטעם איילון נמסר כי החברה "מודיעה בצער על פטירתו של נשיא ומייסד קבוצת איילון ר' לוי יצחק רחמני (דרברמדיקר) ז"ל" ש"מאושיות ענף הביטוח הישראלי, איש עשייה, תורה וחסד שכיהן בתפקידים שונים בחברה עד דצמבר 2018".

עוד נמסר כי יו"ר איילון אחזקות, אהרון פוגל, ציין כי "לוי יצחק רחמני היה משך שנים רבות מעמודי התווך של ענף הביטוח הישראלי, בעל חזון ענק בעולמות הביטוח, היזמות והניהול".

מנכ"ל איילון ביטוח, אריק יוגב, אמר כי "לוי רחמני היה "מר ביטוח". מאושיות הענף, שהחל את דרכו כסוכן ביטוח ובנה בשתי ידיים חברת ביטוח לתפארת, תוך שהוא זוכה למוניטין והערכה רבים גם בשוק הביטוח הבינלאומי". עוד צוין בהודעת החברה כי "דירקטוריון איילון, הנהלתה ועובדיה מבכים את מותו של לוי יצחק רחמני ז"ל ושולחים תנחומים למשפחה".