עלייה גבוהה במספר הנדבקים בקורונה בבת ים ובטבריה

בעקבות העלייה במספר החולים, בקבינט הקורונה בכנסת סיכמו להעלות את סכומי הקנסות שיחולקו למי שלא יקפיד על עטיית מסכה, וכן לתגבר את האכיפה ברשויות המקומיות

מחלקת מונשמי קורונה / צילום: ראובן קסטרו, וואלה !NEWS
מחלקת מונשמי קורונה / צילום: ראובן קסטרו, וואלה !NEWS

לאחר שבימים האחרונים עולה מספר מאומתי הקורונה בהתמדה באזורים שונים בארץ, דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מזהיר מפני העלייה הגבוהה בתחלואה בעיר בת ים. לפי הדוח, מספר הנדבקים בעיר בשבועות האחרונים דומה מאוד לתחלואה שהייתה בחודשים מרץ-אפריל - מקרה חריג מאוד בהשוואה למתרחש בשאר הערים בארץ .

שיעור הבדיקות החיוביות מתחילת החודש עומד על 4.2% - 380 בדיקות ל-10,000 איש, ובימים האחרונים על יותר מ-5%. בסך הכל, מאז 1 ביוני, אותרו 117 חולים בעיר. 14% מהחולים, הינם מעל גיל 70, ו-56% מהם מתחת לגיל 50. התחלואה מפוזרת על פני העיר כולה, ואיננה ממוקדת באזורים מסויימים. מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו עולה כי חלק מן ההדבקות התרחשו במרכזי קניות (בדגש על סופרמרקטים) וחלק התרחשו בבתים. רוב הנדבקים הודבקו על ידי תושבי בת ים, אך חלקם הודבק על ידי תושבים מערים נוספות - בעיקר תל אביב, רמלה וחולון. רוב המדביקים שמקורם מבת-ים הדביקו תושבים מבת ים, כמו גם תל אביב, חולון, אשדוד, בני ברק, ראשון לציון וגני תקווה.

שיעור בדיקות חיוביות גבוה מתוך סך הבדיקות נמצא גם בעיר טבריה, שם שיעור הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון הוא 10.6%. החל מ-1 ביוני נרשמו בעיר 49 חולים חדשים, רובם (85%) מתחת לגיל 50. התחלואה החדשה מרוכזת בעיקר בשכונות חרדיות במערב העיר, בדגש על שתי קהילות מרכזיות, אך ישנם חולים גם בשכונות אחרות. לפי הדוח, מהחקירה האפידמיולוגית עולה, כי מתוך ההדבקות שמקום התרחשותן ידוע (סה"כ 23 הדבקות), 52% אירעו במוסדות לימוד ("כוללים") ו-48% אירעו בבית. יתכן שההדבקה הראשונה התרחשה סביב חג שבועות והגיעה מנתניה.

בעקבות העלייה במספר החולים, שרי הממשלה כינסו אתמול (ב') את קבינט הקורונה לדיון על צעדי התמודדות חדשים עם המגפה. השרים סיכמו להעלות את סכומי הקנסות שיחולקו למי שלא יקפיד על עטיית מסכה, וכן לתגבר את האכיפה ברשויות המקומיות. בנוסף, הוחלט להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים במחלקות הקורונה בנוסף על 2,000 מונשמים כתוצאה ממחלות אחרות. לפי משרד הבריאות, נכון לאתמול בערב, במשך יממה אותרו 274 חולים חדשים. מתוך כלל החולים, 45 מאושפזים במצב קשה.