כלל ביטוח | בלעדי

לקראת הכרעה בכלל ביטוח: ועדת הביקורת בדירקטוריון תיפגש מחר עם היו"ר דני נוה ומנכ"ל יורם נוה

בכך קרב רגע האמת בכלל ביטוח, שעסוקה מאז תחילת חודש מאי בסאגה שכבר הביאה להודעתו של היו"ר דני נוה כי לא יאריך את כהונתו כך שיפרוש בפועל עד תום השנה הנוכחית

יורם נוה ודני נוה / צילום: כדיה לוי ושלומי יוסף, גלובס
יורם נוה ודני נוה / צילום: כדיה לוי ושלומי יוסף, גלובס

ועדת הביקורת של דירקטוריון כלל ביטוח תפגוש מחר את יו"ר החברה דני נוה ואת המנכ"ל יורם נוה, וזאת כחלק מהדיון שהיא מקיימת ביחס למסקנות הבודק החיצוני שבחן את הסערה שפרצה בעקבות שיחות ומכתבים שהחליפו היו"ר והמנכ"ל, בעקבות יוזמת האחד להדיח את השני. כך נודע ל"גלובס". הבודק החיצוני, שופט ביהמ"ש העליון בדימוס פרופ' יורם דנציגר, הגיש את הדוח שלו ב-10 ביוני הן לוועדת הביקורת בכלל ביטוח והן לממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, שהתערב בפרשה והוביל למינויו של הבודק.

בכך קרב רגע האמת בכלל ביטוח, שעסוקה מאז תחילת חודש מאי בסאגה שכבר הביאה להודעתו של היו"ר דני נוה כי לא יאריך את כהונתו כך שיפרוש בפועל עד תום השנה הנוכחית.

הפרשה החלה ב-3 וב-4 במאי, כשהיו"ר והמנכ"ל קיימו פגישות בנוגע לכוונת היו"ר דני נוה להחליף את המנכ"ל יורם נוה, וזאת לאחר כשנתיים בתפקיד. בעקבות השיחות הללו כתבו המנכ"ל והיו"ר מכתבים חריפים שבהם הוטחו האשמות חריפות מצד לצד, הן בנוגע למעורבות בעלי מניות במהלך - מורי ארקין, אייל לפידות וחברת אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב - והן בנוגע לסיכום לכאורה על מועמדותו לתפקיד המנכ"ל של רונן אגסי מלאומי.

בעקבות זאת, הורה הממונה על רשות שוק הון שלא לקבל החלטה עד אשר ימונה בודק חיצוני כאמור, ושהרשות תלמד את פרטי המקרה. כך, הבודק החיצוני התבקש "להתייחס למכלול הנסיבות בעניין אירועי הדיון בכהונת המנכ"ל, על כל היבטיו, לרבות בחינת היבטי הממשל התאגידי בהליך, קשר עם בעלי המניות, הטענות שהועלו בחלופת המכתבים בין יו"ר דירקטוריון החברה ומנכ"ל החברה והתייחסות לנושא אופן הצעת מנכ"ל מחליף".

בדוח הבודק לא נמצאו ראיות שיחזקו את טענות המנכ"ל כנגד היו"ר ובעלי מניות בחברה, כך שטענות אלה למעשה לא אוששו, כשהבודק גם ניקה את היו"ר ביחס להאשמות כי פעל להחלפת המנכ"ל ממניעים פסולים ואסורים. עם זאת, הבודק מצא שנפל פגם בהתנהלות היו"ר בעצם כך שהוביל מהלך להחלפת המנכ"ל ללא דיון והסכמה בדירקטוריון החברה, תוך ייתור הדירקטוריון, כשבמקביל גם נכתב כי לא היה זה נכון מצד בעלי מניות בחברה להשמיע את עמדתם על מנכ"ל כלל ביטוח בפני היו"ר דני נוה.