בגלל הביקורת: הדיון על התנאים של נתניהו בועדת הכספים נדחה

גורם בליכוד ל"גלובס": דחיית הדיון - בין השאר בשל הביקורת על הטיפול בנושא בעת הזו

משה גפני בדיון של וועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
משה גפני בדיון של וועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע כי נדחתה ישיבת הועדה שתוכננה ליום ראשון ובה אמורים היו לדון חברי הכנסת בפניית לשכת ראש הממשלה להרחבת תנאי השירות של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. בהודעת גפני נאמר כי עילת הדחייה היא העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה והטיפול המאסיבי בהתפרצות המחלה. עוד נאמר כי הדחייה נעשתה בתיאום עם לשכת ראש הממשלה.

ברקע הדברים, ישנה התנגדות של כחול לבן לכמה מסעיפי הבקשה, ומסרים שהועברו לליכוד כי השותפה הקואליציונית לא תתמוך בכך. עם זאת, גורם בליכוד אומר ל"גלובס" כי הביקורת החריפה שספג נתניהו על האישור שנתנה הוועדה השבוע לחלק הראשון של הבקשה העוסק בגילום המס על תשלומי הוצאותיו במעון הפרטי, היוותה חלק מהסיבות לדחייה, וכי מנכ"ל משרדו הוא שיזם את הדחייה בשיחה עם גפני. לדבריו, אף שסיפור המס היה אמור לקבל טיפול דחוף בשל השומה שנדרשה מרשות המסים, מצב המשק, מאות אלפי המובטלים והעננה המרחפת על כלכלת המדינה, מחייבים דחייה של דיון בתנאי ראש הממשלה, מוצדקים ככל שיהיו. 

לפי בקשת משרד הממשלה יושוו תנאי השירות של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, אף שיו"ר כחול לבן גנץ הודיע כי הוא מוותר על רוב התנאים הללו. כן נדרשה הוועדה לאשר  כי כל הוצאות המעון פרטי של ראש הממלה יושתו על המדינה לרבות מימון צוות המעון, הכלכלה, האירוח וכן התחזוקה השוטפת, "למעט הוצאות המעלות את ערכו של הנכס באופן ניכר".