שרי הממשלה התנגדו להגבלות מ' הבריאות; קבינט הקורונה סיים ללא החלטות

שרי הממשלה טענו כי הטלת מגבלות על אירועים תפגע אנושות בענף • 
נתניהו הנחה לצמצם את הליך החקירה האפידמיולוגית ל-48 שעות • הדיון בקבינט הקורונה עשוי להימשך מחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, AP

קבינט הקורונה, שכונס היום בצהריים, לא הגיע להחלטה בנוגע להטלת מגבלות וצמצום אירועים ל-50 איש, וזאת בניגוד להמלצת משרד הבריאות. שרי הממשלה טענו כי הטלת מגבלות על אירועים תפגע אנושות בענף האירועים, המסיבות ובעלי אולמות. אלה עדיין לא התאוששו מן הנזקים של הסגר ההרמטי בחודשים מרץ עד יוני. הדיון בקבינט הקורונה עשוי להימשך מחר, ועל הפרק ידונו בצמצום התקהלויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבינט כי הוא מעוניין בהפחתת זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות. בנוסף נתניהו ציין כי יש לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה ל-12 שעות. עוד במהלך הדיון הועלתה האפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מן הבית.

בקבינט דנו גם בנושא הגברת האכיפה וזאת על אף שבימים האחרונים עלה קצב חלוקת הדוחות לאנשים שאינם עוטים מסיכת פנים.

מדיניות האקורדיון

יותר מוקדם היום בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי מגיפת הקורונה מרימה את ראשה בכל העולם, עם יותר מ-10 מליון נדבקים וחצי מליון מתים. "מדינות רבות שהסירו את ההגבלות עם שוך המחלה, נאלצות עכשיו להחזיר את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות. ראינו כבר במקומות אחרים שזה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה.

גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות - אני המשלתי את המדיניות שלנו כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה. אמרתי שזה משול למדיניות האקורדיון - אתה פותח, ואם אתה רואה אם המחלה חוזרת ומתפשטת, אתה מהדק. זה לא זגזוג - זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וכך אנחנו גם ננהג", אמר נתניהו.