כמה תעלה התרופה לקורונה? הנה התעריף של גיליאד

רמדסיביר של גיליאד לטיפול במחלת הקורונה שקיבלה את אישור ה-FDA במאי האחרון מתומחרת לראשונה על ידי החברה • חברת התרופות תגבה 2,340 דולר לטיפול של 5 ימים, או 390 דולר ליחידה

מטה גיליאד בקליפורניה / צילום: Eric Risberg, Associated Press
מטה גיליאד בקליפורניה / צילום: Eric Risberg, Associated Press

חברת התרופות גיליאד מסרה היום כי תגבה מהממשל האמריקאי ומיתר המדינות המפותחות עבור רמדסיביר - התרופה שהיא מפתחת לקורונה, סכום של 2,340 דולר לטיפול של 5 ימים, או 390 דולר ליחידה.

עבור צרכנים פרטיים, כמו חברות ביטוח ואחרים בארה"ב, המחיר יגיע ל-520 דולר ליחידה, או 3,120 דולר לטיפול של 5 ימים.

"רצינו לוודא ששום דבר לא יעמוד בדרכם של החולים לקבל את התרופה", אמר מנכ"ל גיליאד דניאל אודיי. המחיר שנקבע לדבריו, "יבטיח שכל החולים ברחבי העולם יקבלו גישה לתרופה".

רמדסיביר של גיליאד סיינס  היא תרופה שנועדה במקור לאבולה, אך לא פותחה לבסוף להתוויה זו, משום שהתוצאות בניסוי היעילות לא היו טובות מספיק לעומת אפשרויות טיפול קיימות. כשהחלה מגפת הקורונה, נכנסה גיליאד לתהליך מואץ של ייצור וניסוי התרופה, מתוך מחשבה שאותו מנגנון אנטי ויראלי שנבחן נגד אבולה עשוי לעזור נגד קורונה.

במאי האחרון רמדסיביר קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לשיווק בארה"ב. האישור התקבל ימים ספורים לאחר שפורסמו תוצאות הניסוי הרשמי המבוקר הראשון בתרופה, שנערך על ידי המכון למחלות אלרגיות וזיהומיות (NIAID) של ממשלת ארה"ב.

הניסוי הראה שפרק הזמן עד להחלמה קוצר בארבעה ימים בקבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת, אך התוצאות המלאות של הניסוי עדיין לא פורסמו. האישור הוגדר "אישור חירום" והוא יאפשר טיפול רק בחולים עם רמות חמצן מאוד נמוכות בדם או שאינם יכולים לנשום בכוחות עצמם.