אינטרקיור עברה להפסד של 47 מיליון שקל אבל המכירות מהקנאביס בעלייה

אינטרקיור, בראשות אהוד ברק, דיווחה כי אין לקורונה השפעה על עסקיה • הכנסותיה של החברה הבת קנדוק צמחו משמעותית ברבעון, וגם ברבעון השני הצמיחה נמשכת

אהוד ברק יו״ר קנדוק, ומייקל אורבך מייסד שותף ודירקטור בטילריי / צילום: איליאן מרשק
אהוד ברק יו״ר קנדוק, ומייקל אורבך מייסד שותף ודירקטור בטילריי / צילום: איליאן מרשק

חברת אינטרקיור, בראשות אהוד ברק, דיווחה על תוצאותיה הכספיות מהן עולה כי הכנסותיה של החברה הבת קנדוק צמחו משמעותית ברבעון בשיעור של 133% אל מול הרבעון הקודם, ובכ-77% מול הרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה את המשך העלייה גם ברבעון הבא, אם כי בשורה התחתונה אינטרקיור עברה להפסד בצל ירידת ערך ההשקעה בחברה המוחזקת ריגנרה. 

את הרבעון הראשון של 2020 סיימה קנדוק (היחידה שתורמת לאינטרקיור הכנסות), עם הכנסות של כ-4.2 מיליון שקל. העלייה מיוחסת לצמיחה במכירות במסגרת ההסכמים עם בתי מרקחת פרטיים ורשת סופרפארם. להערכת החברה, מגמת הצמיחה המואצת נמשכה גם ברבעון השני. הרווח הגולמי (לאחר השפעת שווי הוגן) עלה ל-1.5 מיליון שקל, לעומת 920 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, מה שמשקף שיעור רווחיות של 36%.

בשורה התחתונה, אינטרקיור עברה להפסד של 47.2 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח של 37.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אינטרקיור הכירה בירידה בשווי הוגן בסך של 39.3 מיליון שקל כתוצאה מההחזקה בחברת ריגנרה. החזקתה של אינטרקיור בריגנרה דוללה ל-9.96% על רקע גיוס שביצעה האחרונה לפי שווי של 10 מיליון דולר, והחזקתה תדולל עוד בהמשך ל-7.85%. שוויה של החברה המוחזקת כפי שמשתקף מהגיוסים נמוך מהשווי בספרים.

לגבי ההשלכות של התפשטות נגיף הקורונה, אינטרקיור כותבת כי היא לא חוותה או חווה שינוי במגמת התגברות הביקושים למוצרי הקנאביס הרפואי שלה וצמיחת השוק, והיא ממשיכה להתנהל ולמכור באופן שוטף ורציף. "קנדוק נערכה עם מלאי חומרי גלם נדרש
לצורך המשך פעילות שוטפת במתקן הגידול, תכנון כוח אדם מבוזר והיערכות עם עתודת כוח אדם במקרה של הדבקה של אחד מעובדיה, מערך תשתיות לחיבור מרחוק של העובדים וכן מוקד החברה ממשיך לספק באופן רציף שירות למטופלים, תוך יישום מלא ומחמיר של דרישות משרד הבריאות לאופן עבודה ומרחב פעילות.

"הנהלת החברה בחנה בין היתר את מקורות המימון והנזילות של החברה. הנהלת החברה מעריכה, כי קיימת לה איתנות פיננסית להתמודד עם משבר הקורונה והשלכותיו (ככל שיהיו) בטווח הקצר וטווח הבינוני, זאת בין היתר בהתסמך על המשך הפעילות השוטפת של פעילות החברה וכן השלמת ההקצאות הפרטיות שבוצעו", כך נכתב בדוחות.

בתחילת יוני דיווחה אינטרקיור כי אלון גרנות, דירקטור בחברה הבת קנדוק, נחקר בחשד לביצוע עבירות על פי חוק ניירות ערך וחוק העונשין, באירוע שלא קשור לחברה.