"תנאי השוק הנוכחיים לא יתמכו בפעילות מיחזור החוב של אלדן"

בחברת הדירוג מעלות החליטו להוריד את דירוג החוב של חברת הליסינג וההשכרה אלדן לרמת -A על רקע משבר הקורונה • "עשויים להיווצר לחברה לחצי נזילות ב-12 החודשים קרובים"

אלדן / צילום: תמר מצפי
אלדן / צילום: תמר מצפי

בחברת הדירוג S&P מעלות החליטו להוריד את דירוג החוב של חברת הליסינג וההשכרה אלדן ברמה אחת, מ-A לרמת -A , על רקע משבר הקורונה. הדירוג של החברה נשאר ברשימת מעקב עם השלכות שליליות. 

במעלות מציינים כי תנאי השוק הנוכחיים לא יתמכו בפעילות מחזור החוב של אלדן ושל מתחרותיה המקומיות, ולכן "עשויים להיווצר לחברה לחצי נזילות ב-12 החודשים קרובים". 

בשל כך, "אנו מעריכים כי תגבר הסתמכותה של אלדן על הכנסות ממכירת הרכבים, מהשכרה עסקית ומפעילות הליסינג ליצירת תזרים מזומנים בששת החודשים הקרובים. אי הוודאות הגבוהה לגבי התנאים הכלכליים במחצית השנייה של 2020 מסכנת את יכולת יצירת תזרים המוזמנים של החברה".

עוד מציינים בחברת הדירוג כי הורדת הדירוג של אלדן "משקפת את הערכתנו כי פרופיל הנזילות של החברה ריכוזי ומסתמך בעיקר על ביצוע הנפקות בשוק ההון לצורך מחזור חוב, ומקורות המימון האחרים בו (כגון קווי אשראי בנקאיים מובטחים ) מוגבלים. בשל תנאי השוק הנוכחיים, אנו סבורים כי ייתכן שאלדן לא תוכל לבצע הנפקות עד סוף השנה, והיא תיאלץ להישען על ההכנסות מפעילויות מכירת הרכבים וההשכרה העסקית לטווח קצר כדי לעמוד בפירעון חלויות החוב שלה".

למרות שחלה התאוששות משמעותית בשוק הרכבים המשומשים בחודשיים האחרונים, "אנו סבורים שאי הוודאות בנוגע לתנאים הכלכליים במחצית השנייה של 2020 עשויה להשפיע לשלילה על היקף מכירת הרכבים, במיוחד בשל ההשפעות על שוק העבודה ושיעורי האבטלה הגבוהים". 

במעלות מציינים כי "בכוונתנו להוציא את הדירוג מרשימת המעקב כשתתבהר יכולת יצירת תזרים המזומנים של החברה בששת החודשים הקרובים, בעיקר ביחס לפעילויות מכירת הרכבים וההשכרה העסקית".

לאלדן שש סדרות של איגרות חוב בהיקף מצרפי המתקרב ל-1.6 מיליארד שקל, שעברו להיסחר בחודשים האחרונים בתשואות "זבל" דו-ספרתיות בטווח של 10%-25%. נוסף על כך, לחברה יש אשראי מבנקים, אשראי חוץ-בנקאי ואשראי מיבואנים.