הציוץ נגמר בפשרה: יאיר נתניהו התנצל פומבית בפני דנה ויס, והתביעה הוסרה

בנו של ראש הממשלה פרסם במאי האחרון ציוץ נגד הפרשנית המדינית של "חדשות 12", שבו תהה לגבי כישוריה • בתגובה, ויס ו"חדשות 12" איימו בתביעת דיבה • היום פרסם יאיר נתניהו התנצלות בחשבון הטוויטר שלו בנוסח שהוסכם מראש

דנה וייס ויאיר נתניהו / צילום: Associated Press, אייל בן יעיש
דנה וייס ויאיר נתניהו / צילום: Associated Press, אייל בן יעיש

יאיר נתניהו התנצל בטוויטר בפני דנה ויס, הפרשנית המדינית של "חדשות 12". לאחר שבחודש מאי צייץ בנו של ראש הממשלה בטוויטר ציוץ נגד ויס, שבו תהה כיצד התקבלה לעבודתה, העלה היום נתניהו הבן ציוץ התנצלות.

 "לפרסומים שפרסמתי בתאריכים 23.5.20, 24.5.20, ו-25.5.20 על גברת דנה ויס אין כל בסיס. אני מתנצל בפניה עליהם וקורא לכל הגולשים להתנער מהם ולהסיר את הפרסומים בעניין", צייץ הבן, והגדיל לעשות גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, ששיתף את הציוץ .

הציוץ של יאיר נתניהו הוא חלק מהסכם פשרה אליו הגיע עם ויס ו"חדשות 12". הנוסח אותו צייץ נתניהו הבן הוסכם מראש, וכמו כן סוכם כי נתניהו לא יוכל לחזור בו בעתיד מההתנצלות.

כאמור מדובר בהתנצלות מהדהדת, שאיננה משתמעת לשתי פנים, באופן שיאיר נתניהו לא התנצל מעולם. על פי אותם גורמים ב"חדשות 12", לויס ולאנשי חברת החדשות היה חשוב לקבל התנצלות ברורה ומוחלטת כעת במקום להמתין מספר שנים לתום משפט שבו גם אם הייתה נקבעת אשמתו, לא בהכרח היו מחייבים אותו להתנצל. בחברה הניחו כי גם אם יאיר נתניהו יפסיד הוא יבחר להשתמש בתוצאות המשפט באופן שיחליש את עוצמת הקביעה המשפטית. למשל במקרה וייקבע פיצוי יפנה לגיוס המונים באמצעותו יטען כי העם מאחוריו, ישתמש בציטוטים מסוימים מגזר הדין באופן שישרת אתו וכדומה.

"התבטאויות שקריות וחמורות"

במאי פרסם יאיר נתניהו ציוץ שבו כתב: "מישהו יודע איך דנה ויס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין...". בתגובה, התייחסו בחברת החדשות להתבטאויות כדיבתיות ומיזוגניות: "מדובר בהתבטאויות שקריות וחמורות המהוות לשון הרע ומקימות סעדים על-פי חוק איסור לשון הרע", נטען .  

נציין כי בסוף חודש יוני פנה "גלובס" לחדשות 12 בשאלה מדוע עד עתה לא הוגשה תביעת הדיבה, ובחדשות התעקשו שהתביעה תוגש בכל מקרה. 

ויס היא הפרשנית המדינית של חדשות 12 ומגישת מהדורת "חדשות סוף השבוע" המשודרת מדי שבת. היא עובדת בחברת החדשות מיום הקמתה.  אין זו התקרית הראשונה של ויס ונתניהו הבן: בשנה שעברה, כשויס לקחה חלק במשלחת לארה"ב, היא תועדה מכנה את יאיר נתניהו "ילד קקות". לאחר שההתבטאות פורסמה, ויס התנצלה עליה.

נתניהו מרבה להתבטא בטוויטר, וזו לא הפעם הראשונה שבה הוא נתבע על-ידי דמות מתחום התקשורת: אבי אלקלעי, לשעבר העורך הראשי של וואלה, הגיש נגדו תביעה בסך חצי מיליון שקל, לאחר שנתניהו הבן שיתף ציוץ כי אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר, וטען כי יש לזמן אותו עם צו מעצר כדי להבין את חלקו בתפירת תיקים לראש הממשלה. בעקבות תביעה זו חויב נתניהו הבן לשלם לאלקלעי רבע מיליון שקל.

מ"חדשות 12" ומטעמה של דנה ויס נמסר: "מבחינתנו הדברים מדברים בעד עצמם".

יאיר נתניהו בחר שלא להרחיב.