מיניסו | בלעדי

מקסטרו-הודיס למיניסו: תותי פיינר תמונה למנכ"לית רשת הקמעונאות המוזלת

מנהלת הפיתוח העסקי והנכסים של קסטרו תחליף את עינת פורטגלי בתפקיד מנכ"לית מיניסו • לרשת 18 סניפים בקניונים בולטים עם דמי שכירות גבוהים, ופיינר תידרש להתמודד עם עם אתגר זה בעקבות משבר הקורונה

תותי פיינר, מנכ"לית הרשת הקמעונאות המוזלת מיניסו / צילום: Held
תותי פיינר, מנכ"לית הרשת הקמעונאות המוזלת מיניסו / צילום: Held

תותי פיינר מנהלת הפיתוח העסקי והנכסים של קסטרו -הודיס תמונה למנכ"לית מיניסו במקום עינת פורטוגלי - כך נודע ל"גלובס". פיינר ביצעה את התפקיד בשש השנים האחרונות, ולקחה חלק במיזוג של קבוצת הודיס עם קסטרו. קודם לכן שימשה פיינר כיועצת עצמאית בתחום הנדל"ן המסחרי.

פיינר תידרש להתמודד עם האתגרים שקיבלה בירושה מקודמתה בתפקיד. ביניהם, פריסה של 18 חנויות בקניונים בולטים אך עם דמי שכירות גבוהים יחסית שדורשים ווליום גבוה של מכירות, מה שעשוי להוות אתגר לא פשוט במציאות של משבר הקורונה. זאת בשל הירידה בתנועת המבקרים בקניונים מאז החזרה לפעילות בתחילת חודש מאי.

בתוך כך, פורטוגלי, מנכ"לית מיניסו בשנתיים האחרונות, עוזבת את ענף הקמעונאות ומונתה למנכ"לית חברת בר-טן החזקות והשקעות מקבוצת דסק"ש במקומו של קובי מימון. החברה היא הבעלים של רשת ספורטן המפעילה שלושה מועדוני קאנטרי-קלאב גדולים בפתח תקוה, בהוד השרון ובחיפה ופועלת כשלושה עשורים.

רשת מיניסו נוסדה ביפן ב-2013 על ידי המעצב היפני מיאקה ג'וניה והיזם הסיני יה גופו, והיא מונה למעלה מ-3,500 חנויות ברחבי העולם. בישראל מעסיקה החברה כ-220 עובדים, והיא נמצאת בבעלות משותפת של ניר יעקובוב וגונן כהן (50%), ושל זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, פועלים שוקי הון (17.5%) וקרן פנינסולה (32.5%) שבשליטת מיטב דש שרכשו בסוף 2019 את מחצית ממניות הרשת לפי שווי של כ-50 מיליון שקל מידי האחים איציק ושרון ניסנוב.