בעלת השליטה באל על תיפגש עם מנכ"לית האוצר

הפגישה נערכת על רקע ההתעניינות שמגלה בחברה אלי רוזנברג • מנכ"לית האוצר קרן טרנר עומדת בראש צוות ממשלתי שהגיש לאל על שני מתווים לסיוע ממשלתי לחילוץ החברה מהקשיים שאליהם נקלעה

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

אשת העסקים תמי מוזס-בורוביץ', בעלת השליטה בחברת אל על, תיפגש עם מנכ"לית האוצר קרן טרנר בנושא המאמצים לחילוץ החברה.

הפגישה נערכת על רקע ההתעניינות שמגלה בחברה רוכש בשם אלי רוזנברג, שאביו קני רוזנברג מחזיק בעסקי נדל"ן ובמרכזים רפואיים ושיקומיים רבים בארה"ב. הצעת הרכישה של רוזנברג הועברה לחברת כנפיים, ולאחר מכן לאל על וממנה לרשות החברות כמקובל.

הרשות דנה בהיתר שמבקש הרוכש לקבל כחלק מהליך הקנייה. נזכיר כי המדינה מחזיקה באל על מניית זהב ועל כן הליך המכירה מורכב יותר ודורש אישורים מארבעה שרים.

טרנר עומדת בראש צוות ממשלתי שהגיש לאל על שני מתווים לסיוע ממשלתי לחילוץ החברה מהקשיים שאליהם נקלעה. בחודש שעבר הודיע דירקטוריון אל על כי יתמוך במתווה השני שיכול להביא להלאמת החברה. בכך דחתה אל על את מתווה הסיוע הראשון שכלל הלוואה בהיקף של 400 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 82.5%.

במסגרת מתווה זה המדינה תתחייב לרכוש מניות של אל על בסכום של עד 150 מיליון דולר ותעמיד ערבויות בסך 75% להלוואה בנקאית של 250 מיליון שהחברה תגייס מבנק ישראלי (הבנק עמו הייתה מצויה בהתקשרות לאורך התקופה הוא דיסקונט). עם זאת באוצר מעדיפים שהחברה תימכר לאיש עסקים פרטי שיזרים את ההון הדרוש לחברה כדי להשתקם. הרוכש, למותר לציין שמונע לפי מקורביו ממניעים ציוניים, יעדיף למהר ולרכוש את חלקה של חברת כנפיים שבעלות מוזס-בורוביץ' שמחזיקה ב-38% ממניות אל על. אחרי הנפקת המניות במסגרת המתווה בו בחרה אל על, צפויה אחזקת חברת כנפיים באל על לרדת לכ-14%.