יצרנית המיצים הטבעיים פריניב רוכשת את השליטה במתחרה קשת

שווי החברה הוערך לטובת העסקה בכ-4 מיליון שקל • המפעל יישאר במושב קשת ברמת הגולן ומוצריו יופצו על ידי תנובה בנוסף למוצרים של פריניב • פריניב מחזיקה בנתח של 30% משוק המיצים הטבעיים בישראל

מפעל פריניב / צילום: ענבר הלפרין
מפעל פריניב / צילום: ענבר הלפרין

חברת המיצים הטבעיים פריניב רוכשת את השליטה (51%) בחברת קשת מיצים לפי שווי חברה של כ-4 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". במסגרת העסקה תשלם פריניב כ-2 מיליון שקל עבור השליטה בחברת המיצים קשת. מחזור המכירות של קשת ב-2019 הסתכם בכ-12 מיליון שקל, כך שיחד עם התוספת למחזור פריניב צפויה להגיע למחזור מאוחד של כ-112 מיליון שקל. בפריניב, בניהולו של עידו יניב, מעריכים כי יוכלו להגדיל את היקף המכירות של קשת לכ-28 מיליון שקל ב-2021, ועד ל-35 מיליון שקל בשנים הקרובות.

החברה הנרכשת, קשת מיצים, בניהולו של שחר מרקוביץ היא מפעל בוטיק שהוקם ב-2002, המתמחה בייצור מיצים טבעיים על בסיס תפוח המשווקים ברשתות המזון וברשתות טבע. הרוכשת, פריניב שבבעלות משפחת יניב, מתמחה גם היא במכירת מיצים טבעיים לשוק הקמעונאי והמוסדי, וכעת הפעילות הזו תאוחד.

את פעילות המכירה וההפצה של פריניב מבצעת חברת המזון הגדולה בישראל - תנובה, שמעתה תפיץ גם את המוצרים של קשת.

נכון להיום, מכירות המיצים המצוננים והסחוטים בישראל נאמדות בכ-300 מיליון שקל בשנה, מתוכן פריניב אוחזת בנתח שוק של כ-30%. מחזור המכירות השנתי של החברה בכ-100 מיליון שקל בשנה, חלקו מייצוא. פריניב מעסיקה כ-100 עובדים.