גוגל מהמרת על "השוק האחרון": תשקיע 10 מיליארד דולר בפיתוח בהודו

מנכ"ל גוגל ואלפאבית סונדר פיצ'אי אמר באירוע השנתי של החברה כי היא השיקה קרן "גוגל לדיגיטציה של הודו" • הכסף יושקע ב-5-7 השנים הבאות בגישה זולה לאינטרנט, מוצרים ושירותים חדשים להודים, סיוע לעסקים לעלות לרשת וקידום נושאים חברתיים

סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP
סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP

גוגל של אלפאבית תשקיע 10 מיליארד דולר בהודו, כך מסרה החברה, ותהפוך בכך לחברת הטק המובילה האחרונה שמהמרת בגדול על הודו, שנתפסת בעיני רבים כשוק הצמיחה הגדול האחרון.

החברה השיקה את "קרן גוגל לדיגיטליזציה של הודו" כדי להשקיע את הכסף בחמש עד שבע השנים הבאות דרך השקעות במניות ושותפויות, וכן בתשתיות, מסר סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפאבית, באירוע השנתי של גוגל היום, שהוקדש לעסקים בהודו ונערך במתכונת מקוונת. "זה משקף את האמון שלנו בעתיד הודו ובכלכלה הדיגיטלית שלה", הוא אמר.

"עם מגיפת הקורונה ששינתה את דרך עשיית העסקים ועודדה טכנולוגיות תקשורת ועבודה חדשות", אמר פיצ'אי, "המטרה שלנו היא להבטיח שהודו לא רק תיהנה מהגל הבא של החדשנות אלא גם תוביל אותו".

הוא אמר שההשקעה תתמקד בארבעה תחומים: גישה זולה לאינטרנט בשפות מקומיות, מוצרים ושירותים חדשים להודים, סיוע לעסקים לעלות לרשת ושימשו בטכנולוגיה לקידום נושאים חברתיים כולל בריאות וחינוך.