מנדלבליט: "מכתבו של אוחנה רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס"

היועץ המשפטי לממשלה הגיב בחריפות לטענות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי אינו לוקח ברצינות את האיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה

אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט / צילום: כדיה לוי
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט / צילום: כדיה לוי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב הערב בחריפות לטענות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שטען כי מנדלבליט לוקח ברצינות את האיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו.

עוד טען אוחנה כי "נדמה בעת האחרונה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא' כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות". לדברי מנדלבליט מדובר בהאשמות שווא וקונספירציות.

במכתב התגובה כתב היועמ"ש כי קיבל את מכתבו של אוחנה, "אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק".

לדברי מנדלבליט, בחודשיים האחרונים הגיעו ללשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים שבע פניות ממשטרת ישראל, הנוגעות לתיקים בהם עלה חשד להסתה נגד ראש הממשלה או מי מבני משפחתו . "בשלושה מקרים אושר לפתוח בחקירה, כאשר באחד מהם כבר הוגש כתב אישום; בשני מקרים נמצא כי מדובר בחשד לעבירה של איומים, ולפיכך הנושא הועבר לטיפול המשטרה, אשר מוסמכת במקרים מעין אלו לפתוח בחקירה לפי שיקול דעתה; ושני מקרים נוספים מצויים עדיין בבחינה. מובן כי גם המקרים הקונקרטיים המוזכרים בפניותיך יטופלו כמקובל על בסיס המדיניות האמורה".

עוד הוסיף מנדלבליט כי ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים . "גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות, אנו לא נירתע מלבצע תפקידנו, ונפעל תמיד כאמור לפי הדין".