עם הפחתה של 12% במחיר: Advent הגישה רשמית הצעת הרכש למניות פורסקאוט

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית מציעה לרכוש את החברה לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר ובמחיר של 29 דולר למניה, במקום 33 דולר בהצעה הקודמת שבוטלה

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית Advent הגישה רשמית את הצעת הרכש שלה לבעלי המניות של פורסקאוט, לפי המתווה המעודכן בין הקרן לחברה. אדוונט מציעה לרכוש את החברה לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר ובמחיר של 29 דולר למניה, לאחר שעסקה קודמת, שנחתמה בחורף האחרון, בשווי 1.9 מיליארד דולר ו-33 דולר למניה, לא יצאה אל הפועל על רקע משבר הקורונה - כלומר הפחתה של כ-12% במחיר המוצע למניית פורסקאוט ביחס להצעה הקודמת. פורסקאוט אף הגישה תביעה נגד הרוכשת, וההליך המשפטי היה אמור להתחיל אתמול, אך בשבוע שעבר הסכימו שני הצדדים על שינוי תנאי העסקה.

פורסקאוט היא חברה ישראלית-אמריקאית שמספקת פתרונות לשליטה ואבטחה על מכשירים מחוברים לרשת הארגונית. הצעת הרכש שהגישה אדוונט תהיה תקפה עד 14 באוגוסט, ולצורך השלמת העסקה נדרשת הסכמה של לפחות 50% מבעלי המניות. דירקטוריון פורסקאוט ממליץ לבעלי המניות להסכים להצעת הרכש.

הדיווח על הצעת הרכש מגלה שבמשך התקופה שבין אי-השלמת העסקה הקודמת ועד השבוע שעבר, פורסקאוט ואדוונט דנו ביניהן, על רקע הגשת התביעה מצד פורסקאוט. בסוף מאי אדוונט הציעה להשקיע בפורסקאוט 300 מיליון דולר במקום לרכוש אותה, ובתחילת יוני הציעה שתי הצעות אלטרנטיביות: השקעה של 700 מיליון דולר או רכישת פורסקאוט במחיר של 23 דולר למניה, והסכם לשלם עוד 7 דולרים למניה בעתיד על בסיס ביצועי החברה. לאחר מכן הציעה אדוונט לרכוש את פורסקאוט במחיר של 25 דולר למניה בעוד שפורסקאוט דרשה שהמחיר יהיה 31 דולר, ואחרי דיונים בשבועות שלאחר מכן המחיר נקבע על 29 דולר.

מצנח זהב למנכ"ל דה-סיזאר

מנכ"ל פורסקאוט מייקל דה-סיזאר צפוי לקבל 27.2 מיליון דולר עבור המניות שברשותו (11.2 מיליון דולר עבור המניות, כ-10 מיליון דולר שווי האופציות וכ-6 מיליון דולר שווי המניות החסומות). "מצנח הזהב" שלו, כלומר התגמולים שיקבל במקרה שהעסקתו תסתיים בעקבות השלמת העסקה, הוא בגובה כ-7 מיליון דולר, כך שבסך הכול הוא יקבל כ-34.3 מיליון דולר.

חברי הנהלה אחרים מחזיקים במניות בשווי 1-7 מיליון דולר. יו"ר החברה תרזיה גאו מחזיקה במניות בשווי כ-2.8 מיליון דולר ויחזקאל (חזי) ישורון, ממייסדי החברה ודירקטור, מחזיק במניות בשווי כ-9.4 מיליון דולר.