פתאל השלימה גיוס של כ-99 מיליון שקל בהנפקת זכויות

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים של פתאל: "אנחנו מנהלים מו"מ למכירת 3 בתי מלון באירופה ששווים בספרים כיום 524 מיליון שקל. אנו ממשיכים לראות התאוששות בהזמנות של לינות בבתי המלון בארץ ובחו"ל"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת המלונות פתאל החזקות גייסה כ-99 מיליון שקל בהנפקת זכויות (כ-5.1% מההון), לאחר שכ-99% מבעלי המניות השתתפו בהנפקה. בעל השליטה, יו"ר ומנכ"ל החברה, דוד פתאל, הזרים לחברה כ-57 מיליון שקל במסגרת ההנפקה.

המניות הוצעו למחזיקי המניות במחיר של 126.92 שקל למניה, דיסקאונט של כ-17% על מחיר המניה בבורסה. 

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים של פתאל, מסר כי "ההיענות הגדולה להנפקת הזכויות מהווה הבעת אמון מצד המשקיעים ביחס לעוצמתה של הרשת וליכולתה לצלוח את משבר הקורונה. בכוונתנו לבצע פעולות נוספות אשר יחזקו את החברה ויגדילו את נזילותה. בנוסף, בכוונת פתאל נכסים (אירופה) להגדיל את נזילות החברה ובשבוע שעבר הודענו, כי בין היתר אנו בוחנים גיוס חוב באמצעות סדרה חדשה עם שעבודים מדרגה ראשונה לנכסים איכותיים של החברה. בנוסף, אנחנו מנהלים מו"מ למכירת 3 בתי מלון באירופה ששווים בספרים כיום 524 מיליון שקל. יצוין, כי אנו ממשיכים לראות התאוששות בהזמנות של לינות בבתי המלון בארץ ובחו"ל".

את הרבעון הראשון של השנה סיימה פתאל החזקות  עם הפסד נקי של של 307 מיליון שקל,  לעומת הפסד של כ-88 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה, שנפגעה באופן משמעותי ממגפת הקורונה ומסגירת בתי מלון בארץ ובעולם החל מאמצע חודש מרץ, הציגה בשורה העליונה ירידה של 18% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואלה הסתכמו בכ-839 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של 161 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתחילת חודש יוני הצליחה החברה בניסיונה השני לקבל את אישור מחזיקי האג"ח שלה לוויתור זמני על עמידתה בחלק מההתניות הפיננסיות. הצלחת המהלך התאפשרה לאחר שהחברה הסכימה להכפיל את היקף גיוסי ההון שתבצע לסך של 200 מיליון שקל במקרה של הרעה נוספת בפעילותה. לפתאל חובות אג"ח בהיקף כולל של כמיליארד שקל. 

על רקע משבר הקורונה רשמה מניית פתאל ירידה של 72% מתחילת השנה ושוויה בבורסה הצטמק לכ-2.3 מיליארד שקל.