ועדת הקורונה: חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון בשעה 06:00

עוד ניתנו אישורים לפתיחת מוזיאונים לפי התו הסגול, אטרקציות, אתרי תיירות וגני חיות • "נבחן את ההחלטות בצורה עניינית ושקופה, שמתבססת על נתונים, ולא במחשכים כמו גנבים ב-2 בלילה. נמשיך לבחון בצורה עניינית גם פתיחת ענפים נוספים"

וועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
וועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון המשיכה בעבודתה היום, למרות שבלילה עבר חוק הסמכויות שיעקוף את עבודת הוועדה. הצו בו דנה שאשא ביטון הבוקר הוא עדיין חלק מן הצווים שהוציאה הממשלה לפני שבוע, ואשר הצריכו אישרורים בדיעבד של ועדת הקורונה.

בוועדה ניתנו אישורים לפתיחת מוזיאונים לפי התו הסגול, אטרקציות, אתרי תיירות וגני חיות.

לפי החלטת הוועדה, חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם. חברי הכנסת מן האופוזיציה תמכו בהחלטה.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו צייצה "פועלים איך לפתוח ולא רק איך לסגור".

 

ח"כ יואל רזבוזוב אמר: "החלטנו בוועדת הקורונה שביום ראשון נפתח את כל תעשיית הכושר, כולל גם אטרקציות תיירותיות. אנחנו לא נהיה חותמת גומי. אזרחי ישראל חייבים לדעת שיש עדיין אנשים בכנסת שדואגים להם. אנחנו נבחן את ההחלטות בצורה עניינית ושקופה, שמתבססת על נתונים, ולא במחשכים כמו גנבים ב-2 בלילה. נמשיך לבחון בצורה עניינית גם פתיחת ענפים נוספים".

כאמור, בלילה האחרון שינתה הממשלה את החוק, כך שאישרורי הצווים הבאים יובאו תוך 24 שעות בפני ועדת חוק, חוקה ומשפט. בנוסף, הממשלה תוכל להכריז על נושאים דחופים במיוחד, בהם הועדה הרלוונטית בכנסת (אך לא ועדת הקורונה) תוכל לדון בהם תוך שבוע עד שבועיים, אך בפרק הזמן הזה הצווים יהיו כבר בתוקף.