השימוע של ארבעת מנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה בבית הנבחרים נדחה ליום רביעי

השימוע היה אמור להתקיים ביום שני הקרוב, אך נדחה בעקבות טקס אשכבה לפולטיקאי הדמוקרטי המנוח ג'ון לואיס • טים קוק מאפל, סונדר פיצ'אי מגוגל, ג'ף בזוס מאמזון ומארק צוקרברג מפייסבוק צפויים להשתתף בדיון באופן וירטואלי

צוקרברג, קוק, בזוס ופיצ’אי / צילום: רויטרס, AP
צוקרברג, קוק, בזוס ופיצ’אי / צילום: רויטרס, AP

לאחר שנדחה, השימוע המצופה של ארבעת מנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה בוועדת השיפוט של בית הנבחרים האמריקאי נקבע מחדש ליום רביעי הקרוב.

השימוע, שבו ישתתפו טים קוק מאפל, סונדר פיצ'אי מגוגל, ג'ף בזוס מאמזון ומארק צוקרברג מפייסבוק, היה צפוי להתקיים ביום שני הקרוב. אך הדיון נדחה בעקבות טקס אשכבה לפולטיקאי הדמוקרטי ג'ון לואיס, שנפטר ב-17 ביולי. 

כשהדיון יתקיים, המנכ"לים יתנו עדויות ויצטרכו להגן על עצמם מול שאלות בנוגע להתנהגות אנטי-תחרותית של החברות שלהם. בגלל הקורונה, הם ישתתפו בדיון באופן וירטואלי, אך עדיין מדובר באירוע היסטורי, שבו ארבעה מהאנשים החזקים בעולם צפויים לחלוק במה לראשונה.

החקירה היא אחת מיותר מתריסר חקירות הגבלים עסקיים המתנהלות כיום בארה"ב, ונחשבת לאחת החשובות בהן. היא מנוהלת על ידי תת הוועדה להגבלים עסקיים בוועדת השיפוט של בית הנבחרים. אין לוועדה סמכויות אכיפה ומטרתה הרשמית היא גיבוש דוח המלצות למדיניות עתידית שתעודד תחרות בשוק הטכנולוגיה. בעבר חקירות כאלו התבררו כתהליך ארוך שלא בהכרח הניב תוצאות, אולם באקלים הפוליטי בארה"ב כיום, שבו יש ביקורת על הענקיות משני צידי המפה הפוליטית, יש לענקיות סיבה לחשוש. השימוע הפומבי עלול להשפיע גם על גופי רגולציה אחרים.