תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לעוף רחוק: כך תשנה רשת ה-5G את חוויית האינטרנט שלנו

סטרימינג שלא נתקע, שיחות וידאו ללא דיליי וחיבור יציב גם באירועי ענק עמוסי משתתפים – הדור החמישי של הרשת הסלולרית ישדרג את האופן שבו אנחנו מתקשרים וצורכים באינטרנט. וזאת רק ההתחלה

רשת 5G, קצב הגלישה יוכפל פי עשר לפחות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
רשת 5G, קצב הגלישה יוכפל פי עשר לפחות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה מטעם פרטנר

מהפכות, כך מספרים לנו, לא קורות ביום אחד. מדובר בתהליכים שיכולים לקחת לעיתים חודשים, שנים ואפילו תקופות חיים שלמות. אבל ישנם מקרים שבהם מהפכות קורות מהר מאוד, וההשפעה שלהן על חיינו דרמטית באופן כמעט מיידי. לפני פחות מעשור, כשהעולם עבר לדור הרביעי של הרשתות הסלולריות (4G), התחלנו לאמץ את שיחות הווידאו, לבנות אפליקציות שמנווטות ומדריכות אותנו במגוון של תחומים, ולתקשר בדרכים שלא היו קיימות בעבר.

אלא שהתפתחות הטכנולוגיה לא עוצרת ואיתה גם ההזדמנות לקחת את כל מה שלמדנו להכיר בשנים האחרונות על אינטרנט ותקשורת אל השלב הבא. בדיוק כאן נכנסת לתמונה רשת ה-5G , הדור החמישי של הרשתות הסלולריות, שמבטיחה לספק לנו חוויית אינטרנט מלהיבה.

אינטרנט מהיר עד פי 100

מהירות הגלישה שמציעה רשת ה-5G מגיעה לסביבות 1 גיגה-בייט בשנייה. המשמעות היא שקצב הגלישה שאנחנו חווים כיום ברשת הדור הרביעי (4G) איטי פי 10 מזה שתציע רשת הדור החמישי, ובתרחיש אופטימלי יכול ההבדל להגיע עד פי 100 בהשוואה למהירות של היום.

הזינוק הזה אומר שאנחנו מחזיקים בכיס מהירויות ויכולות שהיו אפשריות עד היום רק בחיבור פיזי לכבלים אופטיים. אם התרגלנו לחוות את חיבור ה-Wi-Fi הסלולרי שלנו כפשרה עמוסת ניתוקים והשהיות, בקרוב כל זה יהפוך לאוטוסטרדה עם אינספור נתיבים .

דוגמה טובה לשדרוג הזה היא חוויית הסטרימינג שלנו. עד היום יכולנו לשלוף את הנייד בכל מקום ולצרוך את התכנים האהובים עלינו, גם במקרים של איכויות גבוהות כמו 4K. כניסת רשת ה- 5G תאפשר לנו להתקדם לדור הבא של איכות הסטרימינג - 8K. שידורי אולימפיאדת טוקיו 2020 (שנדחתה בינתיים ל-2021) תוכננו להציג לראשונה את הפוטנציאל האדיר של איכות השידור הזו, בדרכה להפוך לסטנדרט האיכות המוביל של סדרות וסרטים עתידיים. רשת ה-5G תאפשר לנו להשתדרג לחוויית הצפייה הזו מכל מקום, באמצעות חיבור מהיר ויציב.

תיפרדו לשלום מהדיליי

אבל רשת סלולרית חזקה לא מסתכמת רק במהירות. יתרון חשוב נוסף של ה-5G הוא צמצום דרמטי בהשהיה - אותו דיליי מפורסם שכולנו חווים בשיחות טלפון שנערכות דרך הווטסאפ או הסקייפ מחו״ל או בשיחות זום עם קולגות מהעבודה. התוצאה היא משפטים שנקלטים בצד השני באיחור, בזמן שהשיחה כבר התקדמה, שתיקות מביכות, חוסר בהירות והרבה בהיות בחלל ריק. הסיבה לכך היא שהרשת מתקשה לעבד בזמן אמת את המידע שמגיע ונשלח. ההשהיה של רשת ה-5G היא בין מילי-שנייה אחת לארבע במקרה הגרוע (שיפור של עד פי 50 מההשהיה ברשת ה-4G). המשמעות היא שיחות יציבות עם פידבק מיידי, גם כשמדובר בשיחה מרובת משתתפים.

כמו כן, רשת ה-5G תאפשר לעד מיליון רכיבי תקשורת סלולאריים (IOT) כמו מכונת הקפה, המקרר, מונה החשמל והמים, להיות מחוברים לאנטנה אחת. רכיבים אלה שאחראים לקליטה ושידור ברשת ה-5G מתוכננים להיכנס לפעילות נמוכה כשאינם בשימוש, דבר המוביל לצריכה פחותה של אנרגיה שתאפשר זמן סוללה ארוך.

מהפכה תעשייתית חדשה

כמו הרבה פריצות דרך טכנולוגיות, הפוטנציאל האמיתי של רשת ה-5G הוא כזה שכרגע אפשר רק לדמיין. זוכרים שבשלב מסוים רבים מאיתנו הסתובבו ברחוב וחיפשו פוקימונים? האפשרות של הטמעת מציאות רבודה באמצעות האינטרנט פתחה עולם שלם של הזדמנויות וחוויות. זוהי רק דוגמה אחת לאינספור אפליקציות, משחקים ופיתוחים שנולדו בגלל שהטכנולוגיה אפשרה אותם. מכיוון שה-5G רק נכנסת לחיינו, דברים שנשמעים כמו פנטזיה כיום ייראו לנו תוך פרק זמן קצר הגיוניים לחלוטין.

כך למשל, חנויות ענק שמספקות חוויית 360 כמו בעולם האמיתי - רק שכולן בנויות על טכנולוגיות מציאות מדומה (VR) ואינטליגנציה מלאכותית (AI). דמיינו מצב בו אנחנו יכולים ״להסתובב״ בחנות וירטואלית בעודנו יושבים בבית, לקבל מידע מיידי על כל פריט שמעניין אותנו, לבחון אותו מכל כיוון ובכל גוון צבעים ולהתאים אותו לפריטים אחרים, לקבל התראות על מבצעים עדכניים או כאלה שתפורים במיוחד להעדפות שלנו, או אפילו להתייעץ עם קונים אחרים. המידות שלנו מוזנות לחנות, כך שאין חשש מאי התאמות. את הבגדים נוכל למדוד על דמות וירטואלית נאמנה למציאות של עצמנו. יש כבר מומחים שטוענים שמבחינה צרכנית, מדובר במהפכה תעשייתית חדשה לכל דבר.

מסיבת צפייה באמצע האצטדיון

כל מי שביקר באירועי ספורט גדולים, הופעות וקונצרטים או אפילו כנסים, מכיר את התחושה הזאת. העומס על הרשת הופך את החיבור לאיטי ומקרטע, עד כדי חוסר אפשרות של ממש להתחבר לרשת עד שנתרחק מהאזור. רשת ה-5G תאפשר לנו להמשיך ולצרוך עדכונים, לצפות בסרטונים ולתקשר עם חברים - גם כשסביבנו עשרות אלפי אנשים מבצעים את אותן הפעולות בדיוק.

חיבור מהיר והתפתחויות טכנולוגיות שינו את חוויית האינטרנט אינספור פעמים בשנים האחרונות. כניסתה של רשת ה-5G תשנה אותה שוב - ובענק.