תיק השקעות | בלעדי

רכישת גולן טלקום: סלקום מימשה תיק השקעות בקרוב לחצי מיליארד שקל

גם אם לא חיסלה סלקום את כל תיק ההשקעות, סביר להניח שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים שהחברה מימשה לאחר שמכרה מניות בשוק • היקף תיק ההשקעות של סלקום הסתכם ב-473 מיליון שקל, והוא ספג הפסד של 37 מיליון שקל כתוצאה מירידות בשוק

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת סלקום מימשה חלק נכבד מתיק ההשקעות שלה וזאת במסגרת תוכנית המימון לעסקת רכישת גולן טלקום, כך נודע ל"גלובס". לסלקום היה ברבעון הראשון של השנה תיק השקעות בהיקף של קרוב לחצי מיליארד שקל, כך שגם אם לא חיסלה את כל התיק סביר להניח שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים שהחברה מימשה לאחר שמכרה מניות בשוק. החברה סירבה למסור פרטים על היקף המימוש.

המימוש בוצע בשבועות האחרונים בהדרגה. היקף תיק ההשקעות של סלקום הסתכם ב-473 מיליון שקל, והוא ספג הפסד של 37 מיליון שקל כתוצאה מירידות בשוק. סלקום גם גייסה 200 מיליון שקל בהנפקה לפני מספר חודשים, כך שלמעשה החברה כבר שריינה את הכסף לטובת העסקה.

בסוף השבוע שעבר חברת סלקום קבלה את דרישות משרד התקשורת במסגרת התנאים שהציב לעסקת רכישת גולן טלקום ולכן צפוי כי שר התקשורת יועז הנדל יאשר בימים הקרובים את העסקה. סלקום השיבה למשרד התקשורת בסוף השבוע שעבר כי היא מקבלת את הדרישות שהציב, בהן השארת גולן טלקום כמפעיל וירטואלי, ולכן לא נראה שנותרו עוד מכשולים לאישור העסקה.

סלקום רוכשת את גולן טלקום בעסקה בהיקף של כ-750 מיליון שקלים. במסגרת העסקה סלקום תשלם 590 מיליון שקל לאלקטרה מוצרי צריכה, שמתוכם 30% הם הלוואה שתקבל סלקום בריבית שנתית של 3% ל-3 שנים. אלקטרה תקבל גם את המזומנים שבקופת גולן טלקום שעמדו ברבעון הראשון על 84 מיליון שקל. כמו כן, סלקום תשלם 6.7 מיליון שקל מדי חודש עד סוף השנה, וכן תשלם עבור השקעות שביצעה גולן בשנה האחרונה ברשת המשותפת לשתי החברות.