חברי הדירקטוריון באל על מוותרים על הזכות לרכוש כרטיסי טיסה ב-50% הנחה

ההטבה תבוטל עד לתום תקופת ההלוואה, שעומדת על כ-7 שנים • בנוסף דיווחה החברה כי אם אכן תיקח הלוואה בערבות המדינה, היא לא תחלק דיבידנדים ללא אישור הגורם המממן והמדינה

חברי דירקטוריון אל על יוותרו על זכותם לרכוש כרטיסי טיסה ב-50% הנחה. כך דיווחה החברה לבורסה. ההטבה הזו תבוטל עד לתום תקופת ההלוואה (כלומר כ-7 שנים). עוד מדווחת אל על כי "ככל שהחברה תיטול הלוואה המובטחת בערבות המדינה, לא תחלק החברה דיבידנדים ולא תבצע רכישות עצמיות של מניות, למשך תקופת ההלוואה ועד מועד פירעון מלוא ההלוואה, אלא בהסכמה מראש של הגורם המממן והמדינה". אל על מסייגת כי "אין וודאות כי הפעולות והתנאים הנדרשים לצורך יישומו המלא של מתווה הסיוע, אכן יושלמו".

נזכיר כי אל על בחרה זה מכבר את מתווה הסיוע הכולל הלוואה של 250 מיליון שקל מבנקים מלווים בערבות מדינה בשיעור של 75% לצד גיוס הון דרך הנפקה של מניות בשווי 150 מיליון דולר. את המניות שהציבור לא ירכוש מתחייבת המדינה לרכוש ובך היא עשויה לבצע הלאמה דה פקטו לאל על. לאחרונה הציג משרד האוצר לאל את תנאי ולפיו על החברה להשלים את הליך ההנפקה לפני שהיא תקבל את האישור לערבות המדינה להלוואה כאמור וזאת לא יאוחר מה-30 באוגוסט.

בתוך כך נציין כי אלי רוזנברג, תושב ירושלים כבן 30 ובנו של איש העסקים היהודי אמריקאי קני רוזנברג, הגיש לרשות החברות בקשה לרכוש את אל על. קונה לאל על יצטרך לקבל היתר מיוחד היות שהמדינה מחזיקה בחברה מניית זהב. רוזנברג הגיש את בקשתו לרשות החברות וטרם קיבל תשובה. זו, אומרים ברשות החברות תינתן בימים הקרובים.