סוני מוכרת את אחזקותיה בדורי מדיה לשותפים הישראלים

סוני החזיקה במחצית ממניות חברת המדיה, והחליטה לצאת מהשותפות לאחר שהוחלט שתתמקד בהפקת תוכן בלבד • השותפים הישראלים בדורי, תמי מוזס-בורוביץ ונדב פלטי, ירכשו את המניות

נדב פלטי  / צילום: איל יצהר, גלובס
נדב פלטי / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר שש שנים של שותפות סוני פיקצ'רס יוצאת מאחזקותיה בקבוצת דורי TLV ישראל (דורי מדיה), והשותפים הישראלים בחברה תמי מוזס-בורוביץ ונדב פלטי ירכשו בחזרה את המניות שהחזיקה סוני (50%).

סוני פיקצ'רס היא חברה-בת של סוני אנטרטיינמנט קומפני ואחת מספקיות התוכן המובילות בתעשיית הטלוויזיה. החברה מפיקה ומפיצה תוכן ומחזיקה בבעלותה את אחת הספריות הגדולות בעולם של סרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה ופורמטים.

החלטת סוני לרכוש מניות בדורי מדיה נחשבה לצעד של אמון בשוק הישראלי בעיקר לאור העובדה שבשוק העריכו כי העסקה נעשתה תמורת סכום נאה של כמה מיליוני דולרים. במסגרת העסקה רכשה סוני מחצית מחלקה של דורי בחברת דורי מדיה אות, 50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה ו-50% מערוצי ויוה בישראל. מה שעוד עורר עניין בחברה הבינלאומית וזרז להחלטת הרכישה היה אתר סדרות ייעודי לטלנובלות שהקימה אז דורי מדיה. באותה תקופה חשבו בסוני להרחיב את פעילותם גם באמצעות בעלות על ערוצים, אך בתקופה האחרונה הוחלט להתמקד מחדש בהפקת תוכן בלבד.

קבוצת דורי מדיה היא אחת מחברות ההפקה הגדולות והוותיקות בישראל. החברה מפעילה את ערוצי ויוה ו-ויוה פלוס המשודרים בהוט ויס ומשדרים בעיקר טלנובלות. באפריל האחרון השיקה החברה ערוץ נוסף ויוה וינטג'. בנוסף בבעלותה ערוץ אינטרנטי המשדר טלנובלות ומשודר באתר "וואלה". עד לפני מספר שנים שלטה דורי באופן מוחלט כמעט בתחום בטלנובלות, אולם בשנים האחרונות סובלים הערוצים שלה מתחרות קשה מצד ערוץ הטלנובלות הטורקיות.

שינוי נוסף שחל בשנים האחרונות הוא הפסקת ההתקשרות עם הוט על עטיפת ערוצי הקולנוע של חמשת ערוצי הסרטים של הפלטפורמה.

דורי מדיה היא אחת מחברות ההפקה המשמעותיות בתחום הדרמות, בו היא פועלת באמצעות חברת דורי מדיה דרסט. החברה היא יזמית ומפיקה של פורמטים בינלאומיים לסדרות ודרמות. כך, למשל, בחודשים האחרונים רשמה החברה הצלחה משמעותית כשהצליחה למכור את הסדרה 'לאבד את אליס' לאפל. בשנה האחרונה חלו בחברה שינויים נוספים כשהמפיק יוני פארן, שנחשב לדמות דומיננטית בחברת ההפקה, עזב ודורי החלה לשתף פעולה עם חברת ההפקה אבוט המאירי, שמחצית ממניותיה הם בבעלות חברת ההפקות הבינלאומית פרימנטל.

דורי TLV היא גם הבעלים של דורי מדיה OT, זרוע השירותים הטכניים של דורי מדיה, המציעה שירותי כתוביות, דיבוב, עריכת וידאו ושמע וביצוע המרות.

נדב פלטי, מנכ"ל ונשיא קבוצת דורי מדיה, מסר היום: "אנו מודים לחברת סוני על השותפות המוצלחת בשש השנים האחרונות. השוק משתנה כל הזמן וכולנו משתנים בהתאם. אנו בטוחים כי השותפות שלנו עם סוני והקשר המצוין שבנינו במשך מספר שנים יובילו למיזמים נוספים בעתיד".