תאגיד השידור וארגון שח"ם הסדירו זכויות שחקנים בתוכן אינטרנטי

מדובר בהסכם ראשון מסוגו כי עד עתה ההסכמים שנחתמו עם גופי שידור התייחסו לתנאי ההעסקה של שחקנים בתוכן המיועד למסכי הטלוויזיה או הקולנוע • ההסכם מסדיר סוגיות הקשורות בין השאר לתמורה עבור ימי צילום, חזרות, שעות נוספות ועוד

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

ארגון שח"מ המייצג את השחקנים בישראל ותאגיד השידור הציבורי כאן, הגיעו להסכם המסדיר את זכויותיהם של השחקנים המופיעים בתוכן המיועד לאינטרנט. ההסכם מסדיר סוגיות הקשורות בין השאר לתמורה עבור ימי צילום, חזרות, שעות נוספות, תגמול בגין תפוקה ועוד, בהפקות דיגיטליות של התאגיד לרבות אתרי אינטרנט, אפליקציות ורשתות חברתיות.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו כי עד עתה ההסכמים שנחתמו עם גופי שידור התייחסו לתנאי ההעסקה של שחקנים בתוכן המיועד למסכי הטלוויזיה או הקולנוע, אך הסכם אשר מסדיר את זכויות ומעמד השחקנים בהפקת תוכן לרשת לא היה קיים.

נזכיר כי בתאגיד השידור מגדירים אסטרטגיית הפצה של 'דיגיטל פירסט', ושמים דגש על פגישה עם הצופה הפוטנציאלי בכל ממשקי צריכת התוכן. חטיבת "כאן דיגיטל" מייצרת עשרות סדרות וסרטוני רשת בשנה ומספקת תעסוקה לעובדים רבים בתחום ההפקות בישראל. להפקות הדיגיטליות יש אופי עבודה שונה מהפקות לקולנוע או לטלוויזיה ולכן היה צורך להגדיר באופן שונה את זכויותיהם של השחקנים המשתתפים בסדרות הרשת ובסרטונים.

לדברי אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, "זו פעם ראשונה שבה מוסדר נושא הפקות סדרות הרשת מול גוף משדר בארץ. זו בשורה אדירה לשחקנים בימים אלה, כשמשבר הקורונה מאיים על התעשייה, ענף התרבות כולו והשחקנים בפרט סובלים ממצוקה אדירה. להסכם זה חשיבות קריטית כשברקע אוזלת ידה של הממשלה".

אלעד טנא, סמנכ"ל דיגיטל ב"כאן" אמר כי חטיבת הדיגיטל גאה להוביל את היצירה הישראלית בעולמות הדיגיטל, ולהיות בית חם לסדרות רשת אהובות כגון ''דוקותיים'', הטרמפיסטים'', ''סוף הדרך'' ועוד.