סאפיינס רוכשת את דלפי מארה"ב: "השילוב ישפר את עמדתנו כספקית פתרונות מובילה בארה"ב"

ספקית פתרונות התוכנה לתעשיית הביטוח תשלם 19.5 מיליון דולר תמורת החברה הנרכשת, המספקת פתרונות תוכנה לתחום הביטוח הרפואי

רוני על־דור, מנכ"ל סאפיינס / צילום: איל יצהר, גלובס
רוני על־דור, מנכ"ל סאפיינס / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת הטכנולוגיה סאפיינס רוכשת חברה נוספת, הרכישה השנייה שלה בשנה זו וה-14 בשנים האחרונות. החברה דיווחה אתמול על רכישת Delphi Technology מארה"ב בתמורה ל-19.5 מיליון דולר. בסוף הרבעון הראשון היו בקופת סאפיינס  מזומנים בהיקף של 80 מיליון דולר, לעומת חוב לטווח קצר בגובה 30 מיליון דולר. לאחר סיום הרבעון, היא גייסה עוד 60 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב.

סאפיינס היא חלק מקבוצת פורמולה. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב ושווי השוק שלה הוא 1.4 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 24% במחיר המניה מתחילת 2020.

סאפיינס מספקת פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח. החברה הנרכשת דלפי היא ספקית פתרונות תוכנה לתחום הביטוח הרפואי, ולפי הודעת סאפיינס, הרכישה תאפשר לה להרחיב את נוכחותה בשווקים המקצועיים הרפואיים (MPL), והאחריות המקצועית בתחום הבריאות (HCPL, המכונה לעיתים "רשלנות רפואית").

דלפי נוסדה ב-1989 והמטה שלה ממוקם בבוסטון. החברה מעסיקה מעל 100 עובדים ויש לה כ-40 לקוחות ביטוח. בסאפיינס מציינים כי החברה מציעה מוצרי ליבה עבור MPL, כולל ניהול מדיניות, ניהול תביעות, ניהול פיננסי וניהול סיכונים. הכנסות דלפי בשנת 2019 הסתכמו בכ-15 מיליון דולר והיא הציגה הפסד תפעולי. סאפיינס צופה שהרכישה תתחיל לתרום לרווחיה בתחילת 2021.

"אני שמח לקבל בברכה את צוות דלפי לשורותינו", אמר רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס. "הרכישה מאפשרת לנו לייצר ערך מוסף עבור לקוחותינו, תוך הגדלת נתח השוק שלנו בארה"ב, המהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור סאפיינס.

"רכישת דלפי מרחיבה את נוכחותנו בשוק ה-MPL ומשפרת את הסיכויים שלנו בתחום מפתח זה. השילוב של בסיס הידע העמוק של דלפי ותיק הלקוחות שלה - בשילוב הפתרונות, מערכות היחסים והמשאבים של סאפיינס - ישפר את עמדתנו כספקית פתרונות מובילה בארה"ב".

סם פאנג, מייסד ומנכ"ל דלפי, מסר: "הטכנולוגיות המתקדמות והשירותים המודולריים של סאפיינס, יחד עם נוכחות השוק של דלפי, קשרי לקוחות נרחבים ומומחיות בתחום, יאפשרו חדירה עמוקה יותר לשוק ה-MPL. יחד, דלפי וסאפיינס ייצרו הזדמנויות חדשות ומרתקות לעובדים וללקוחות. אנו מצפים בכיליון עיניים להשתלב בצורה חלקה בסאפיינס כדי לשרת את שוק ה-MPL ביעילות".

הרכישה הקודמת שסאפיינס ביצעה השנה הייתה של חברת האינשורטק הגרמנית Sum.cumo בעסקה של 28.4 מיליון אירו, רובה במזומן. בשנים הקודמות בוצעו מספר רכישות בהיקפים כספיים שונים, ובין היתר סאפיינס שילמה בשנת 2017 כ-102 מיליון דולר תמורת StoneRiver, וב-2019 היא שילמה מיליוני דולרים בודדים תמורת חברת Calculo מספרד.

בראיון ל"גלובס" לפני מספר חודשים אמר על-דור בהקשר של הרכישות, כי "השיטה של סאפיינס היא שאנחנו רוכש אסטרטגי, ולא חברת החזקות. הכוונה היא שיש אינטגרציה מלאה מיום הרכישה, ושילוב של המערכות של החברות שנרכשו. בנינו אצלנו צוות קטן שעוסק כבר 10 שנים ברכישות".