מוחמד נעאמנה נבחר כנציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים

עו"ד נעאמנה הוא יו"ר מחוז צפון של לשכת עורכי הדין וחבר המועצה הארצית של הלשכה מאז 2011

עו"ד מוחמד נעאמנה / צילום: איל יצהר, גלובס
עו"ד מוחמד נעאמנה / צילום: איל יצהר, גלובס

עו"ד מוחמד נעאמנה נבחר כנציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. עו"ד נעאמנה זכה ברוב של 26 קולות לעומת עורכי הדין דורון ברזילי ויצחק גורדון שקיבלו 12 ו-5 קולות בהתאמה.

עו"ד נעאמנה הוא בן 39 ומכהן כיו"ר מחוז הצפון של לשכת עורכי הדין וכחבר המועצה הארצית מאז 2011. הוא כיהן בעברו גם כסגן ראש הלשכה. עו"ד נעאמנה הוא בוגר הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים ואת התמחותו עשה במחלקה הפלילית של פרקליטות מחוז חיפה. בשנת 2003 הוסמך כעורך דין ומאז עוסק במקצוע. בשנת 2004 הקים בנצרת את המשרד "נעאמנה את ג'באלי-משרד עו"ד ונוטריון", העוסק בליטיגציה במגוון ענפי המשפט, ובדגש על סכסוכים אזרחיים והליכים פליליים. עו"ד נעאמנה נשוי לנואר, רוקחת במקצועה, ואב לשלושה ילדים.

בראיון שנערך עימו ב"גלובס" לפני כשבועיים אמר כי "מבלי להיכנס למה שהיה או לא היה בעבודת הוועדה לבחירת שופטים בשנים האחרונות, כל הפרסומים על הנעשה חייבים ללמד אותנו על הסכנות האורבות לחברים בה. ולכן, לעניות דעתי, על כל אחת ואחד מחבריה לשאוף לריחוק, לדיסקרטיות ולהקפדה מחמירה, וכמובן להימנע ממצב של ניגוד עניינים. עיניי רבים בציבור נשואות לוועדה, ולכן על כל מי שחבר בה להיות אות ומופת בהתנהלותו מהרגע הראשון שהוא מצטרף אליה".

עו"ד נעאמנה: "אני מודה לחברי המועצה הארצית על התמיכה הרחבה בי ולראש הלשכה. אני מודע לכובד האחריות ואעשה כמיטב יכולתי לייצג נאמנה את ציבור עורכי הדין ואת הציבור כולו, לתרום לבחירת השופטים הראויים ביותר על סמך כישוריהם ותוך יצוג הולם של כלל החברה הישראלית ולהגן על שלטון החוק ומערכת המשפט".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני מאחל לעו"ד נעאמנה הצלחה רבה בתפקיד החשוב. אני סמוך ובטוח כי הוא ייצג נאמנה את הלשכה ויעניק את קולו בוועדה למועמדים המקצועיים ביותר והראויים ביותר לשיפוט, וכי לנגד עיניו יעמדו שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד, לרבות חיזוק אמון הציבור במערכת המשפט. לשכת עורכי הדין תמשיך להשפיע בכל צומת מרכזי וחשוב ותייצג בכבוד את עשרות אלפי עורכות ועורכי הדין בישראל והציבור כולו".

תשעה חברים בוועדה

הבחירות בלשכה הביאו להשלמת הרכבה המלא של הוועדה לבחירת שופטים שצפויה לעצב את האופן שבו תראה מערכת המשפט בשנים הקרובות. לפי "חוק יסוד: השפיטה", הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים, לפי החלוקה הבאה: שר המשפטים ושר נוסף לפי בחירת הממשלה; שני חברי הכנסת שבוחרת הכנסת; נשיא בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים מבית המשפט העליון; ושני חברי לשכת עורכי הדין.

בוועדה חברים היום, אבי ניסנקורן, שר המשפטים שהוא גם יושב ראש הוועדה; שרת התחבורה, מירי רגב; חברי הכנסת אוסנת מארק (ליכוד) וצבי האוזר (כחול לבן); שופטי ביהמ"ש העליון, הנשיאה אסתר חיות, סגן הנשיאה חנן מלצר, והשופט ניל הנדל; וכן נציגת הלשכה, עו"ד סקר.