טאואר סיכמה את הרבעון עם הכנסות בהתאם לתחזיות

הרווח הנקי למניה ברבעון היה נמוך מעט מתחזיות האנליסטים • בשורה התחתונה, הרווח הנקי הגיע ל-19.1 מיליון דולר, שהם 18 סנט למניה • החברה צופה המשך צמיחה ברבעון השלישי

ראסל אלוואנגר / צילום: אייל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: אייל יצהר

יצרנית השבבים טאואר מסכמת את הרבעון השני של השנה עם הכנסות בהתאם לתחזיות שמסרה, ועם רווח נקי למניה שנמוך מעט מתחזיות האנליסטים. החברה ממגדל העמק רשמה ברבעון השני הכנסות של 310 מיליון דולר, צמיחה של 1.3% ביחס לרבעון המקביל ושל 3.3% ביחס לרבעון הקודם. למרות האי-ודאות הגלובלית, מגמת הצמיחה בטאואר  צפויה להימשך גם ברבעון השלישי, והחברה מספקת תחזית מכירות רבעונית של 320 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה. זאת בהשוואה להכנסות של 312 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019.

במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו הכנסות טאואר ב-610 מיליון דולר, ירידה של 1% לעומת כ-616 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-22.1 מיליון דולר, עלייה בהשוואה לרבעון המקביל והקודם. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הגיע ל-19.1 מיליון דולר, שהם 18 סנט למניה. במחצית הראשונה הסתכם הרווח הנקי ב-36.1 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) הגיע ברבעון השני ל-23.3 מיליון דולר שהם ל-22 סנט למניה, כאמור סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ברבעון ל-81.6 מיליון דולר, עלייה של 16.4% לעומת הרבעון המקביל, ומתחילת השנה הוא הסתכם ב-154 מיליון דולר, עלייה של 3.6%.

טאואר ייצרה ברבעון 66.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיומו היו לה בקופה יתרות מזומנים בסך 259 מיליון דולר.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, אמר עם פרסום הדוחות: "אנו מרוצים שעם תחילת המחצית השנייה של 2020 אנו ממשיכים לספק תחזיות לצמיחה במכירות הן מרבעון לרבעון והן לעומת שנת 2019 וזאת למרות האטה שקיימת בחלק מהשווקים. תחזית זו לצמיחה מעידה על ההיצע הטכנולוגי החזק שלנו, הערך הרב שמייחסים לקוחות החברה למוצרים שאנו מייצרים ולטכנולוגיות שאנו מפתחים והעלייה בנתח השוק במגוון תחומים ביניהם בתחום ה- RF SOI ופלטפורמות ה- SiGe. בנוסף, בתחום ה-Power Management, החברה חדרה לשווקי יעד נוספים ופעילות זו נמצאת בעלייה חזקה השנה. השילוב של הרחבת נתח השוק וכניסה לשווקי יעד נוספים הם שמאפשרים לחברה לצמוח גם בתקופה מאתגרת זו".

אלוואנגר הוסיף, כי "אנו חדורי מוטיבציה לנוכח הפעילות עם לקוחות החברה וההיענות לפיתוחים הטכנולוגים שהשגנו לאחרונה, ה-Silicon Germanium וההיצע שלנו בתחום חיישני ה- BSI וכן השווקים שחדרנו אליהם לאחרונה בתחום חיישני התצוגה. פעילויות חדשות אלה, בנוסף לפעילויות הקיימות, שגם בשנה מאתגרת זו נמצאות במגמת עלייה, מחזקות את הביטחון שלנו באסטרטגיה של החברה, תוך מתן ערך מוסף בפרט כאשר שווקי הקצה יחזרו לדפוסים רגילים".

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי כ-2.5 מיליארד דולר, לאחר ירידה של כ-4.5% במחיר המניה מתחילת השנה.