החנויות והקניונים איימו לפתוח בשבת: מי פתח את החנויות בפועל ולאן הגיעו פקחים

קבוצת ביג שהייתה ממובילי המאבק לפתיחת החנויות בשבת ואשר לה שמונה מרכזי הקניות שפועלים בשגרה בשבת פתחה אותם היום במלואם • קבוצת פוקס פתחה את כל חנויות הקבוצה שפתוחות בשבתות בדרך כלל

קניונים ורשתות אופנה איימו לפתוח את העסקים שלהן בסוף שבוע על אף החלטת הממשלה על סגר החל משישי ב-17:00 ועד ראשון לפנות בוקר, וזאת בטענה כי מדובר בכפייה דתית. מי מהרשתות החליטה שלא לקחת חלק מחאה, איפה תוכלו לקנות היום בחנויות פתוחות, ולאיפה הגיעו פקחים של משטרת ישראל?

אחרי שקניונים ורשתות אופנה הצהירו בחמישי האחרון כי "אין להן אוויר כלכלי לסבול נזק של סגר נוסף בסוף השבוע הקרוב", איימו לפתוח את החנויות שלהן, היום מתברר כי לא כולן הצטרפו למחאה. קבוצת ביג שהייתה ממובילי המאבק לפתיחת החנויות בשבת ואשר לה שמונה מרכזי הקניות שפועלים בשגרה בשבת פתחה אותם היום במלואם. בקבוצה מדווחים כי כ-60% מהעסקים במתחמי הקבוצה שבדרך כלל פתוחים בשבת פתחו היום, וכי נרשמת תנועה במתחמים.

קבוצת פוקס פתחה את כל חנויות הקבוצה שפתוחות בשבתות בדרך כלל ביניהן גם יאנג, ללין, סאקס, פוקס, פוקס הום, נייקי, מנגו, פוט לוקר וכמוה עשו גם קרייזי ליין, גולברי, קבוצת אדידס ומגה ספורט, ריפליי, סטיב מאדן, weshoes , צומת ספרים, נעלי נמרוד, ליוויס, איל מקאיג' ואחרות.

מדיווחים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי פקחים הגיעו למתחמים של קבוצת ביג בנצרת, ושל מליסרון במתחם עופר בילו סנטר אאוטלט, ולקניון עופר דודג' סנטר בנצרת. שוכרים במתחמים הללו אמרו ל"גלובס" כי פקחים הגיעו לחנויות שלהם ושוחחו עם העובדים וקראו להם לסגור את החנויות, אך נכון לשעה זו לא חילקו קנסות.

במקביל, קבוצות אופנה גדולות החליטו שלא לפתוח את החנויות שלהן למרות שחתמו על המכתב שקורא לראש הממשלה ולשרי האוצר, הביטחון והבריאות לאשר את פתיחת החנויות לפני סוף השבוע. ביניהם קבוצת גולף, קבוצת קסטרו, קבוצת H&M ואחרות.

לפני כשבועיים נכנסה לתוקף החלטת הממשלה לפיה אסור להפעיל חנויות ומרכזי קניות החל מיום שישי בשעה 17:00, ועד ראשון לפנות בוקר. ההחלטה הייתה חלק משורת מגבלות נוספות על מסעדות וחדרי כושר, אלא שהיתר בוטלו לאחר מחאה ציבורית וכעת זו נותרה המגבלה היחידה על פתיחת עסקים. גורמים בענף הקמעונאות טוענים כי מדובר בהחלטה מקוממת שאינה ממניעים עניינים, וטענו כי מדובר ב"כפייה דתית".