ניצחון לליאור שליין: התסריטאי שהאשים אותו בהתעמרות - יתנצל

עופר קניספל חויב על ידי בית המשפט לפרסם במשך שנה הודעה בעמוד הפייסבוק שלו, לפיה שיקר כשהאשים את שליין בהתעמרות בעובדי התוכנית גב האומה • שליין הגיש תביעת דיבה נגד קניספל, לאחר שהאחרון התראיין נגדו לכתבה ב"מאקו"

ליאור שליין / צילום: איל יצהר
ליאור שליין / צילום: איל יצהר

התסריטאי והמרצה עופר קניספל יפרסם למשך שנה הודעה בראש דף הפייסבוק שלו לפיה שיקר בעניין התנהגותו של ליאור שליין לצוות במסגרת התוכנית גב האומה. הודעה זהה תינעץ גם בראש דף הגיב-בק (פלטפורמה למימון המונים) של קניספל. ההודאה קיבלה תוקף של פסק דין ע"י השופטת רונית פיצ'וק.

לשון ההודאה, שתינעץ ממחר בדף הפייסבוק של קניספל, היא "דברי אודות ליאור שליין בפייסבוק ובמקומות אחרים כי הוא משליך כיסאות על העובדים איתו ומנהל סביבת עבודה פוגענית, שנאמרו בגלל תחושות כעס ועלבון שלי, הקשורות בסיום עבודתי, אינם אמת. גם הדברים שפרסמתי, כאילו זכיתי בפיצוי בגין מעשיו של שליין במסגרת הליך משפטי אינם אמת. בכל שנות עבודתי עם ליאור הוא נהג בי בעדינות ובהתחשבות, כך גם בסיום עבודתי. משום כך אני מתנצל על הדברים וחוזר בי מהם".

דף הפייסבוק של קניספל הוא דף עסקי שמעביר אינפורמציה לגולשים על ערבי חברה, חוגי בית ואירועים פרטיים שהוא עורך בענייני סאטירה, כך שההתנצלות הפומבית וההודעה עלולה לפגוש אנשים שמעוניינים ליצור איתו קשר סביב נושאים אלה.

נזכיר כי ליאור שליין עורך ומגיש התוכנית גב האומה, הגיש תביעת דיבה על סך חצי מיליון שקל נגד קניספל, אחד הכותבים לשעבר של התוכנית, בטענה שניהל נגדו מסע נקמה אובססיבי לאחר שפוטר. בתביעה שהוגשה באמצעות עורך הדין זאב ליאונד טען שליין כי קניספל מתקיף אותו באופן ציני ומתוכנן בפרסומי דיבה, והתייחס בין היתר לריאיון שנתן לרדיו "103FM" בעקבות כתבה שפורסמה באתר "מאקו" על האופן שבו שליין מתייחס לעובדיו. קניספל טען באותו ריאיון כי שליין מתנהל בבריונות ומשליך כיסאות על העובדים. בריאיון תיאר את האווירה בתוכנית כאווירת טרור.

על פי פרסומים, קניספל פנה לעיתונאית יאנה פבזנר וסיפר לה על מה שלטענתו היה יחס פוגעני של שליין לעובדיו. ב"מאקו" לא היססו לפרסם כתבה על הטלנט מהערוץ המתחרה' אך שליין טען אז כי חלק מרכזי במוטיבציה לפרסום הוא קטע ששודר בתוכנית גב האומה, שבו דיבר על אווירה בעייתית בקשת כלפי נשים לאור פרשת אלכס גלעדי. הכתבה עוררה באופן טבעי עניין רב בברנז'ה, וגררה התייחסויות בתקשורת, ביניהן גם הריאיון עם קניספל ב"103FM".

את שליין ייצגו עורכי הדין זאב ודור ליאונד ורם פרייס ממשרד ליאונד ושות'.

עד רגע פרסום הידיעה לא התקבלה תגובתם של קניספל או שליין.