למונייד מפסידה, אך שווה כמו הראל, הפניקס ומנורה יחדיו

חברת הביטוח הדיגיטלי מפרסמת את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית, ומציגה גידול של 131% בהפסד במחצית • החברה זינקה מאז ההנפקה בניו יורק והיא נסחרת בשווי של כ-3.4 מיליארד דולר

 שי וינינגר ודניאל שרייבר- למונייד / צילום: שלומי יוסף
שי וינינגר ודניאל שרייבר- למונייד / צילום: שלומי יוסף

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד מפרסמת את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית, ומציגה צמיחה בהכנסות ובמספר הלקוחות לצד שורה תחתונה שלילית.

החברה, שהוקמה על-ידי דניאל שרייבר (מנכ"ל) ושי וינינגר (נשיא ומנהל התפעול), הונפקה בבורסת ניו יורק בתחילת יולי החולף, במחיר של 29 דולר למניה ולפי שווי של 1.6 מיליארד דולר "אחרי הכסף". כשבועיים אחרי ההנפקה נסקה המניה למחיר של כ-86.6 דולר, אך מאז נחלשה, ואתמול, אחרי ירידה של 6.9%, היא ננעלה במחיר של 62.75 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של כ-3.4 מיליארד דולר (ומהווה תשואה חיובית של 116% מאז ההנפקה).

שווייה של למונייד בשקלים הוא כ-11.7 מיליארד, וזאת בדומה לשווי המצרפי של שלוש קבוצות הביטוח הישראליות הגדולות ביותר שנסחרות בבורסה בת"א - הראל, הפניקס ומנורה מבטחים - שיחדיו מניבות הכנסות שגדולות בסדרי גודל מההכנסות הקטנות מאוד עדיין של למונייד.

למונייד, שמתבססת על ביג דאטה ובינה מלאכותית וממשק דיגיטלי עם הלקוחות, ושפועלת בעיקר בארה"ב, רשמה ברבעון השני של השנה גידול של כ-120% בפרמיות שהורווחו ברוטו, שהסתכמו בכ-35.3 מיליון דולר. למעשה, למונייד עדיין חברה שהשווי שלה נגזר מחלום ולא מהתוצאות בפועל, כשבשורה התחתונה היא מציגה הפסד נקי של 21 מיליון דולר ברבעון השני. מדובר בצמצום לא מהותי לעומת הפסד של 23.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ברמת המחצית הפרמיות שהורווחו ברוטו הסתכמו בכ-65.8 מיליון דולר, גידול של כ-131%, כשההפסד הנקי העמיק, והסתכם ב-57.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 44.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. ה-EBITDA המתואם במחצית היה שלילי בגובה 40.6 מיליון דולר, הגם שמדובר בשיפור לעומת התקופה המקבילה .

בסוף הרבעון השני היו ללמונייד מעל 814 אלף לקוחות, עלייה של 84% ביחס לרבעון המקביל וגידול של כ-11.6% לעומת מספר הלקוחות שהיו לה כשפרסמה את התשקיף לפני כחודשיים.

במכתב למשקיעים נכתב שלמונייד נכנסה לרבעון השני במצב דפנסיבי: האטה משמעותית את הוצאות השיווק שלה (שירדו ב-15.3% לעומת הרבעון המקביל), עצרה גיוסי עובדים והציעה ללקוחות לדחות תשלומים. בחברה מוסיפים כי "למרות ההאטה בתחילת הרבעון, הביצועים שלנו היו גבוהים לא רק ביחס לחששות שלנו בתחילת הרבעון, אלא גם ביחס לשאיפות שלנו מלפני המגפה".