הסכם שיתוף פעולה נחתם בין חברת טק ישראלית לחברת השקעות של איחוד האמירויות

לפי ההסכם, חברת ההשקעות אפקס נשיונל אינבסטמנט מאבו דאבי תשקיע במחקרים ישומיים של החברה הישראלית בתחום הבריאות • המוקד העיקרי הוא מחקרים הנוגעים לקורונה

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק
אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק

יומיים לאחר ההכרזה הדרמטית על הסכם נורמליזציה ראשון והיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, ובאבו דאבי נחתם הסכם בין חברת טכנולוגיה ישראלית לחברת השקעות של איחוד האמירויות. לפי ההסכם, חברת ההשקעות אפקס נשיונל אינבסטמנט מאבו דאבי תשקיע במחקרים ישומיים של החברה הישראלית בתחום הבריאות. המוקד העיקרי הוא מחקרים הנוגעים לקורונה והשלמת פיתוחה של ערכת בדיקה מהירה ואמינה לגילוי הנגיף. לעסקה שותפה גם חברת ההשקעות הישראלית פירסט קפיטל.

יושב ראש אפקס, ח'ליפה יוסף ח'ורי, אמר כי הוא נרגש לחתום על הסכם שיתוף הפעולה הישיר הראשון בין חברות משתי המדינות, המבשר על עידן חדש שיביא תועלת רבה לשני העמים ולעולם כולו הנאבק במגפה.

אורן סדיב, יו"ר ומנכ"ל קבוצת טרה, אמר במעמד החתימה כי המטרה היא להגיע יחדיו ליעדים שנקבעו למחקר למיגורה של הקורונה.

חובה לומר כי המגעים בין החברות קדמו כמובן להכרזה על הסכם הנורמליזציה, אך ההודעה על ההסכם הזה הפכה את אירוע החתימה לפומבי וחגיגי הרבה יותר, שאליו הוזמנו נציגים ישראלים רבים. קשרים והסכמים בין חברות משתי המדינות קיימים כבר יותר משני עשורים, אבל ברובם נשמר פרופיל נמוך ותוך שימוש בחברות בינלאומיות. כעת הצפי הוא כי הנורמליזציה תקל מאוד ותאיץ קשרים בין חברות ועסקים משתי המדינות.