בג"ץ ידון בעתירה בעניין המינויים ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין ומנכ"לית הרשות השנייה

הרכב של שלושה שופטים ידון בעתירה שהגישה עמותת הצלחה בעניין המינויים של מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה ושל ניר שוויקי ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין • השניים זכו במכרזים לפני סבב הבחירות הראשון לכנסת, אך הממשלה עוד לא אישרה את מינויים

יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס
יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס

העתירה שהגישה עמותת הצלחה בעניין המינויים של מישל קרמרמן וניר שוויקי תידון בבג"ץ בהרכב של שלושה שופטים. נזכיר כי זאת העתירה השלישית שמגישה עמותת הצלחה בעקבות השיהוי במינויים של ניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים ומישל קרמרמן לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה. השניים נבחרו במסגרת מכרזים שנערכו עוד לפני סבב הבחירות הראשון לכנסת, עברו את כל האישורים הפרוצדוראלים הנדרשים, אולם עד היום לא אושרו המינויים שלהם בממשלה.

בעתירה שהוגשה באמצעות היועמ"ש של עמותת הצלחה עו"ד אלעד מן, התבקש בג"ץ להוציא צו שיורה למשרד התקשורת, לשר התקשורת, לממשלה וליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יפעלו לקידום דיון נוסף בממשלה על מינויים של שוויקי וקרמרמן לתפקידים אליהם נבחרו. בנוסף התבקש בג"ץ להוציא צו ליועץ המשפטי לממשלה להנחות את כל הנוגעים בדבר לדון במינויים ולאשר אותם.

בהודעת עדכון לבית המשפט מטעם המדינה נמסר כי שר התקשורת יועז הנדל החליט למנות את ניר שוויקי המכהן כיום כמנכ"ל זמני של הרשות השנייה לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין. בכך אשרר השר את המינוי שבו זכה שוויקי במסגרת המכרז על התפקיד שהתנהל לפני למעלה משנה וחצי עוד כשאיוב קרא כיהן כשר התקשורת. עוד דווח כי השר נפגש עם שלושת המועמדים שהתמודדו על התפקיד במסגרת המכרז ולאחר שבחר בשוויקי בעביר למזכירות הממשלה הצעת החלטה על מינויו.

עוד דווח כי הנדל נפגש גם עם המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה (שוויקי עצמו היה אחד מהם) אך לא נמסרה החלטתו הסופית בנוגע לאישרור מינויה של קרמרמן.

קרמרמן זכתה בתפקיד עוד לפני ששוויקי, שהתמודד מולה במכרז, זכה בתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין. לכן לכאורה מתבקש שגם מינויה יאושר על ידי השר ויעלה להחלטת ממשלה. אולם מקורבים מעריכים כי כדי למנוע טרפוד של המינוי, רק כאשר ימונה שוויקי לתפקיד היו"ר ותיווצר סיטואציה שבה אין מנכ"ל לרשות השנייה יועבר גם המינוי של קרמרמן לאישור כי כך יהיה הכרח לאשר אותו.

במסדרת העדכון מדווחת המדינה כי בהסכם הקואליציוני נקבע שבתקופת החירום שנתחמה בהסכם למשך 100 ימים יוקפאו מינויים ואיוש תפקידים בשירות הציבורי. עם זאת, 100 הימים אמורים להסתיים לקראת סוף אוגוסט כך שגם מבחינת ההסכם לא אמורה להיות בעיה לאשר את המינויים.