דיווח: קים ג'ונג און הורה להחרים את כלבי המחמד כי הם ביטוי ל"ניוון בורגני"

על פי דיווח בעיתון דרום קוריאני, הדיקטטור הורה לאסוף את כלבי המחמד שמוחזקים בידי עשירי פיונגיאנג • עוד נכתב כי לאחר שיומתו, הכלבים ישמשו כבשר לאכילה

קים ג'ונג און / צילום: North Korean Central News Agency, רויטרס
קים ג'ונג און / צילום: North Korean Central News Agency, רויטרס

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הודיע בחודש יולי על איסור אחזקת כלבי מחמד בבתים. לדבריו, אלה הם ביטוי ל"בורגנות" ו"דקדנטיות קפיטליסטית" - כך על פי דיווח בעיתון הדרום קוריאני "צ'וסון אילבו". על פי הדיווח אזרחי צפון קוריאה ייאלצו לוותר על כלבי המחמד שלהם. אלה ישמשו מאחור יותר כבשר לאכילה במדינה.

על פי העיתון, המהלך של הדיקטטור הוא חלק מניסיון להפחית את המרמור בקרב הציבור על הרעב בפרט והמצב הכלכלי הקשה בכלל במדינה, שבה בעלות כלבי מחמד היא בעיקר פריבליגה של עשירי פיוניאנג.

בעלות על חיות מחמד יוחסה בעבר לניוון של המערב, אך נראה כי יחס זה נרגע לאחר שצפון קוריאה אירחה את הפסטיבל העולמי לנוער וסטודנטים בשנת 1989. לאחר מכן, האליטה של ​​פיונגיאנג החלה להתהדר בכלבים יקרים כסמלי סטטוס, על פי העיתון.

על פי הגורם שצוטט ב"צו'סון אילבו", "הרשויות סימנו משקי בית עם כלבי מחמד וכעת הן מאלצות אותם לוותר עליהם או פועלות להחרים אותם בכוח ולהרדים אותם". המקור הצפון־קוריאני אמר עוד שהכלבים נשלחים לגני חיות המנוהלים על ידי המדינה או נמכרים למסעדות בשר כלבים.

באופן מסורתי, בשר כלבים פופולרי בסין ובחצי האי הקוריאני, אם כי הצריכה נמצאת בירידה בדרום קוריאה.