גמזו: לקראת החגים יש לחשוב על מגבלות לציבור, עשויה להיות החמרה משמעותית

פרויקטור הקורונה אמר שייתכן וימליץ להטיל מגבלות תנועה קשות יותר ולצמצם התקהלות לקראת חגי תשרי • עוד מסר גמזו כי יחל מבצע אכיפה כלל ארצי: "תהיה עליית מדרגה, הציבור לא מסתכל על זה בצורה רצינית" • על האפשרות להטלת סגר הוסיף: "זה לא המקום להכריע"

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (ג') כי ייתכן וימליץ להטיל מגבלות חמורות יותר על הציבור לקראת חגי תשרי, מחשש להתפשטות הנגיף. "יהיה צורך לחשוב על מגבלות לקראת החגים", מסר בתדרוך לכתבים. "אני עלול להמליץ על מגבלת התקהלות ותנועה משמעותית יותר".

עוד הודיע גמזו על תחילת מבצע אכיפה על התקהלויות בכלל הארץ. "בתיאום עם המשטרה נעשה עליית מדרגה", אמר. "ביקשנו שכל יום יגיע מפקד משטרה של יישוב או עיר ונדון על האכיפה במקום. הציבור לא מסתכל על זה בצורה רצינית".

על הטלת סגר במהלך החגים אמר כי אינו יודע לומר עכשיו מה יהיה בחודש הבא. "כולנו מבינים היטב את הבעיתיות שקשורה בתנועה, בילויים וארוחות. זה לא המקום כרגע להכריע", הסביר. לדבריו, "החגים מטילים אתגר נוסף על האתגרים שכבר קיימים במערכת החינוך. בניתוח שכולנו עושים, אנו מבינים שאם נהיה ברמת תחלואה גבוהה קרוב לחגים - צריך לחשוב על מגבלות".

פרויקטור הקורונה התייחס גם לנושא הטיסות לאומן שבאוקראינה. "לא ניתן יהיה למנוע אותן לחלוטין דרך טיסות המעבר", אמר. "צריך ונכון למנוע טיסות המוניות מפה לשם. אי מניעתן מהווה סיכון לאנשים, ולנו אין אפשרות לנהל את האירוע".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 1,660 בני אדם נדבקו בנגיף קורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מספר הנדבקים בנגיף בישראל ל-95,264, מהם כ-23,399 חולים פעילים.

מצבם של כ-410 הוא קשה וכ-113 מונשמים. מתוך החולים הפעילים, כ-827 מאושפזים בבתי החולים והיתר בביתם או במלונית. מאז אתמול, חמישה חולים מתו ובכך עלה מספר המתים מהנגיף ל-698.

אתמול, נערכו 25,228 בדיקות לנגיף ואחוז החיוביים מהן הוא 6.9%.