השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "מבקשת לשים בפוקוס את המלחמה באלימות בחברה הערבית"

כך מסרה ל"גלובס" השרה לשוויון חברתי, שלא הצליחה להגיע לוועידת "משנים את הקודים: מצמיחים את ההייטק בחברה הערבית" של "גלובס" וארגון צופן • "אחרי כשנתיים שלא היה מנהל לרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, הצלחנו לפרסם את ועדת האיתור שתבחר במועמד הטוב ביותר לתפקיד"

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, לא הגיעה לוועידת "משנים את הקודים: מצמיחים את ההייטק בחברה הערבית", של "גלובס" וארגון צופן, אך מסרה כי "עבורי זו זכות גדולה מאוד לקדם את הפיתוח הכלכלי של המגזר הערבי, זו הזדמנות באמת לעשות על מנת לצמצם את חוסר השוויון בחברה הערבית".

השרה כהן התייחסה לשתי תוכניות חשובות בהן עוסק משרדה כרגע: "אז אנחנו כרגע נמצאים בשלב שאנחנו פועלים כדי להאריך בשנה שתי תוכניות חשובות, גם את 922 שנוגעת לראשי הרשויות הערביות, וגם את 1480 הנוגעת לישובים הבדואים בצפון הארץ".

עוד הרחיבה השרה כי "מעבר לזה שאנחנו מבקשים להאריך את התוכניות בשנה, על מנת שבזמן הזה אנחנו נגבש את תוכניות ההמשך אנחנו גם מבקשים מהאוצר תקציבים ייעודיים לנושאים שהטיפול בהם פשוט לא סובל דיחוי, כבר לשנה הנוכחית, עוד בטרם שנצליח לאשר תוכנית חומש נוספת. אחד מהנושאים שאני מבקשת לשים בפוקוס זו המלחמה באלימות בחברה הערבית, אני חושבת שזה נושא מאוד דחוף שלא סובל דיחוי".

כהן הוסיפה כי משרדה עובד בימים אלו על תוכנית החומש הבאה: "אז בימים אלה, בהובלתה של מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי הגברת יעל מבורך מוקמים צוותי עבודה נושאיים, כדי לפתח את תוכנית החומש הבאה, שצריכה לתת מענה באמת במגוון מאוד רחב של נושאים. יש צוותים נפרדים לרשויות הערביות, וצוותים נפרדים בכל הנוגע לבדואים, כי בעצם זה חברות מאוד שונות, עם צרכים מאוד שונים, ואנחנו חושבים גם איך לתת מענה בנושאים חדשים, וגם איך לעבות את העשייה בנושאים שכבר באו לידי ביטוי בתוכנית החומש הקודמת שבאמת ראינו שהתרומה שלה היא מאוד משמעותית".

השרה עדכנה כי ישנה סוף כל סוף ועדת איתור למנהל לרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, "עוד עדכון אחד לסיום, זה שבשעה טובה, אחרי כשנתיים, שלא היה מנהל או מנהלת לרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, בשעה טובה, אחרי עבודה מול הנציבות הצלחנו לפרסם את ועדת האיתור שתבחר במועמד או המועמדת הטובים ביותר לתפקיד הכל כך חשוב הזה, זה בעצם תפקיד שמי שימלא אותו יוציא אל הפועל תוכנית של מיליארדים רבים, שנוגעת לכל משרדי הממשלה, זה תפקיד ניהולי מאוד מאוד מאתגר, וזו ההזדמנות לומר לכם, שאם אתם מועמדים או מועדות טובות לתפקיד כזה, אנחנו יותר מנשמח אם תגישו את עצמכם לוועדת האיתור, ו-ועדת האיתור תשמח לבחון את המועמדות שלכם. המועמדים הסופיים יגיעו לאישורי אבל אנחנו הולכים לנהל את כל התהליך בצורה מאוד מאוד מקצועית, כדי שהטוב, או הטובה ביותר, ינצח וכך אנחנו נבטיח שהדברים יתנהלו בצורה מקצועית, ועל הצד הטוב ביותר".

את דברים סיימה כהן בהתנצלות: "אלו העדכונים שלי על רגל אחת, שוב סליחה שאני לא נמצאת אתכם, זו תקופה באמת מאתגרת במונחים היסטוריים, אבל אנחנו עם כל הקשיים שמסביב נשתדל לעשות את הדברים על הצד הכי טוב, ונעשה ביחד כדי לצמצם את חוסר השוויון במדינת ישראל. תודה רבה ושיהיה לנו בהצלחה".