אפי נכסים השלימה רכישת בנייני משרדים ברומניה תמורת כ-1.18 מיליארד שקל

העסקה, שנחתמה כבר אשתקד, כללה רכישה של שלושה בנייני משרדים במרכז בוקרשט ומתחם משרדים בעיר טימישוארה

אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי
אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי

חברת הנדל"ן המניב אפי נכסים השלימה ביום ה' האחרון את עסקת הענק לרכישת נכסים מניבים ברומניה. במסגרת העסקה רכשה החברה פורטפוליו של בנייני משרדים בערים בוקרשט וטימישוארה, בתמורה לסכום של 294 מיליון אירו (כ-1.18 מיליארד שקל).

העסקה, שנחתמה כבר אשתקד ועברה מאז תהפוכות רבות, כללה רכישה של שלושה בנייני משרדים במרכז הבירה בוקרשט ומתחם משרדים במרכז ה עיר טימישוארה, בשטח כולל של כ-120 אלף מ"ר. לדברי אפי נכסים, הבניינים מאוכלסים בתפוסה כמעט מלאה ומניבים הכנסה של כ-100 מיליון שקל בשנה.

אפי נכסים פועלת בתחום הנדל"ן במדינות מזרח אירופה, באמצעות החברה הבת אפי אירופה. מרבית התמורה בעסקה, בסך 170 מיליון אירו, מומנה באמצעות קבלת הלוואה משלושה תאגידים בנקאיים.

ההלוואה הועמדה לתקופה של חמש שנים ונושאת ריבית שנתית של 2.525%. מדי שנה תפרע אפי אירופה 3% מקרן ההלוואה בתשלומים רבעוניים, עד למועד הסופי שנקבע לפירעון יתרת סכום ההלוואה. הסכם ההלוואה כולל גם התניות פיננסיות ושעבוד מלא של הנכסים לטובת הבנקים המממנים.

את יתרת סכום הרכישה בסך 124 מיליון אירו מימנה אפי אירופה ממקורותיה העצמיים. אלו כללו בין השאר גיוס הון של כ-200 מיליון שקל (50 מיליון אירו) שביצעה אפי נכסים מבעלי מניותיה באמצעות הנפקת זכויות לרכישת מניות.

הנפקת הזכויות והמסחר שהתנהל בעקבותיה אפשרו לשתי המחזיקות הגדולות באפי נכסים - החברות מגה אור החזקות וביג מרכזי קניות, להגדיל את חלקן בחברה. כך למשל השקיעה ביג עוד 64 מיליון שקל והגדילה את החזקתה באפי נכסים ל-22.8%, בעוד שמגה אור השקיעה עוד 52 מיליון שקל באפי נכסים והגדילה את שיעור החזקתה בה ל-20.6%.

יש לציין כי ביג ומגה אור אינן חתומות על הסכם שליטה, ולכן אינן מוגדרות באופן רשמי כבעלות השליטה באפי נכסים. עם זאת, כל אחת מהן מיוצגת בידי דירקטור אחד בדירקטוריון אפי נכסים (הכולל שישה דירקטורים), כאשר יו"ר ביג איתן בר זאב מכהן גם בתפקיד יו"ר אפי נכסים.

עסקאות מתוכננות בפולין ורומניה שיתרמו 75 מיליון שקל בשנה

לדברי מנכ"ל אפי נכסים, אבי ברזילי, העסקה לרכישת בנייני המשרדים ברומניה משתלבת עם האסטרטגיה של החברה להגדלת מרכיב הנדל"ן המניב ולהגדלת ההכנסות והרווחים הנובעים מהפעלתו. "לאחרונה הודענו על חתימת מזכר הבנות לרכישת מתחם משרדים בוורשה שיניב כ-25 מיליון שקל בשנה, ובאוקטובר צפויה החברה להשיק בעיר בראשוב את הקניון השלישי במספר של החברה ברומניה, ויחד עמו בניין משרדים, שיתרמו אף הם למעלה מ-50 מיליון שקל בשנה", ציין ברזילי.

הוא הוסיף, כי "השלמת העסקאות והפרויקטים הללו, יחד עם פרויקטים נוספים שיסתיימו בקרוב, צפויים להגדיל את ה-NOI (רווח מהשכרת נכסים והפעלתם, ע"כ) של החברה בכ-200 מיליון שקל, כאשר בשנת 2019 הסתכם ה-NOI ב-427 מיליוני שקל. החברה תמשיך לפעול בכיוון זה".

אפי נכסים נסחרה היום (א') בבורסה לפי שווי שוק של 3.25 מיליארד שקל, לאחר שאיבדה כ-37% מערכה מתחילת השנה. לחברה חמש סדרות אג"ח צמודות מדד בהיקף כולל של 2.64 מיליארד שקל ערך נקוב, שנסחרות בבורסה בתשואות שנתיות לפדיון של עד 3.6%.